La Llei de Mobilitat Sostenible, cada vegada més a prop

L’avantprojecte té l’objectiu d'establir les bases per a un sistema de transports que garanteixi el dret a la mobilitat sostenible a tota la ciutadania

La Llei de Mobilitat Sostenible, cada vegada més a prop | Racc La Llei de Mobilitat Sostenible, cada vegada més a prop | Racc

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, i la secretària general de Transports i Mobilitat, María José Rallo, han presentat el nou avantprojecte de Llei de Mobilitat Sostenible en un acte privat a la seu del Racc. La sessió s’ha emmarcat en el cicle de conferències que organitza el Racc Mobility Institute, la plataforma creada pel Racc i Deloitte que analitza les noves tendències i models de negoci en l’àmbit de la mobilitat, els Mobility Talks, que s’adreça als membres adherits a la iniciativa.

L’avantprojecte de Llei busca establir les bases per a un sistema de transports que garanteixi el dret de la ciutadania a la mobilitat. La proposta té la sostenibilitat com a eix vertebrador, no només pel que fa al medi ambient, sinó també des del punt de vista social i econòmic. També és una aposta per la introducció de les noves tecnologies i la digitalització per garantir l’eficiència del sistema de mobilitat.

Segons el president del Racc, Josep Mateu, “la Llei de la Mobilitat Sostenible és imprescindible per a fer front a la profunda transformació de la manera de desplaçar-nos que estem vivint a tot el món”, i ha subratllat que el nou marc planteja oportunitats, però també dubtes. El president del RACC ha recordat que “la mobilitat ha de ser segura i sostenible però també compatible amb el progrés econòmic del nostre país” i que considera fonamental que la nova norma tingui en compte “la visió metropolitana, ja que és necessari establir eines que permetin millorar la planificació de les inversions en transport públic i que les lleis ajudin en aquesta direcció”.

L’avantprojecte de Llei de Mobilitat Sostenible va ser aprovat pel Consell de Ministres de l’1 de març de 2022 i haurà de tornar-se a presentar a Projecte de Llei a les Corts Generals per tramitació parlamentària abans que acabi aquest any. El compromís del Ministeri amb la Comissió Europea és que la nova norma s’hagi aprovat abans que finalitzi l’any 2023.

Avui et destaquem
El més llegit