• Economia
  • El luxe que envolta la Copa Amèrica: entrades per sobre dels 500 euros al dia

El luxe que envolta la Copa Amèrica: entrades per sobre dels 500 euros al dia

La Marina Port Vell triplica la plantilla i instal·la botigues de marques d'alta gamma per satisfer un client "exigent"

Més d'un centenar de iots, entrades per sobre dels 500 euros per persona i dia i botigues de marques d'alta gamma instal·lades a la Marina Port Vell| EP
Més d'un centenar de iots, entrades per sobre dels 500 euros per persona i dia i botigues de marques d'alta gamma instal·lades a la Marina Port Vell| EP
Redacció VIA Empresa | ACN
26 d'Agost de 2024
Act. 26 d'Agost de 2024

Més d'un centenar de iots, entrades per sobre dels 500 euros per persona i dia i botigues de marques d'alta gamma instal·lades a la Marina Port Vell. Aquests són alguns dels elements més visibles que denoten el luxe que envolta la Copa Amèrica de Vela. La prova esportiva que ha arrencat aquesta setmana està portant a la capital catalana visitants estrangers d'alt poder adquisitiu, que volen serveis molt exclusius i específics que contrasten amb el que demanen la majoria d'habitants de la ciutat. La Marina Port Vell, per exemple, ha instal·lat en el Moll de la Barceloneta botigues de firmes com Louis Vuitton o Prada i en quatre mesos ha triplicat la plantilla per satisfer un client "exigent".

 

Per la seva banda, l'organització de la prova esportiva ha muntat un mirador al Port Olímpic des d'on seguir la competició pot arribar a costar més de 1.100 euros. 

Més de 3.000 persones en iots de luxe a la Marina Port Vell 

La Marina Port Vell, a la Barceloneta, ha "transformat" les instal·lacions en els últims mesos. L'organització de la Copa Amèrica de vela va designar el recinte com a Marina Preferent per a super iots i per aquest motiu la zona concentra les propostes més exclusives. Durant la prova esportiva l'espai rebrà més de 110 iots de luxe, de manera que en un dia poden arribar a coincidir-hi més de 3.000 persones entre propietaris d'embarcacions, convidats i tripulants.  

 

"Ara mateix tenim uns 50 iots, però a mitjans de setembre esperem ja estar pràcticament al 100% fins que s'acabi la competició", explica la directora de màrqueting i comunicació de la Marina Port Vell, Marta Tuñí, en declaracions a l'ACN. Tuñí indica que tenen reserves des de fa un any i mig i el perfil de client és pràcticament tot internacional. L'ocupació anirà a més a mesura que avanci la prova, ja que les regates de més nivell estan previstes a partir del cap de setmana del 14 de setembre.  

Tuñí (Marina Port Vell): "Ara mateix tenim uns 50 iots, però a mitjans de setembre esperem ja estar pràcticament al 100% fins que s'acabi la competició"

La directiva evita parlar de preus, però els serveis que ofereix el recinte ja denoten que s'orienta a un visitant d'alt poder adquisitiu. "Trobem marques de luxe internacional com Louis Vuitton, Prada, Maui Jim, Gloria Diagonal o els cotxes esportius Ineos", descriu Tuñí. "També hem obert un restaurant i una terrassa on es poden degustar ostres amb xampany", agrega. En aquest cas la copa oscil·la entre els 14 i els 18 euros.  

L’espai fins i tot ha obert un punt on ofereix serveis de benestar i bellesa –perruqueria o manicura, entre altres-. La Nicoletta, una de les treballadores, assegura que ja tenen “bastantes” reserves per als pròxims dies i vaticina que la demanda anirà en augment a mesura que avanci la prova esportiva. Tots aquests serveis abaixaran la persiana quan finalitzi la competició.  

Més de 500 euros per seguir les regates des de l’AC37 Club 

Un altre dels punts que s’omple de visitants d’alt poder adquisitiu és el Port Olímpic. Al final del carrer Marina els organitzadors de la Copa Amèrica han instal·lat l’AC37 Club, un mirador amb vista al camp de regates. “Aquest és el Place to be durant tota la competició”, apunten en la pàgina web de l’esdeveniment. Segons detallen, l’entrada més econòmica per accedir al recinte costa 500 euros –per a les regates preliminars que van començar aquest dijous-, mentre que per a la final s’enfilen fins a superar els 1.100 per persona. L’espai, que s’ha muntat expressament per a la competició, també compta amb restaurants i música en directe i acull experts i comentaristes durant les regates. 

Més enllà d’això, les grans marques també es deixen veure en altres espais de la competició, més accessibles a la resta de públic. Cupra, per exemple, ha instal·lat un cronòmetre a la platja de Barcelona per mostrar els “primers detalls” del seu nou model de cotxe, el Terramar, que presentarà oficialment el pròxim 3 de setembre. I el Race Village, l’espai obert a la ciutadania al Moll de la Fusta, compta amb el patrocini de companyies com la catalana Puig o la suïssa Omega.