Luxe i compres pel turista xinès

El repte de molts països és atreure al turista xinés, font principal de la despesa turística del món

Segons dades de l'Agència de Turisme de la Xina, els xinesos es gastaran durant el 2013 gairebé 90.000 milions d'euros en els més de 95 milions de viatges que es preveu que facin. Aquests números converteixen l'emergent turista xinès en un dels clients més preuats pels països on aquest sector ocupa una part destacada del seu PIB.

Segons la Generalitat, el turisme representa un 12% de la riquesa del país i des de l'any 2005 l'Agència Catalana de Turisme (ACT) va establir un centre de promoció turística a Pequín demostrant l'aposta ferma pel potencial d'aquest país com a mercat emissor de turisme internacional, tal com va fer l'any 1992 amb el mercat rus.

Més i millors
Segons el cap del centre de promoció de l'ACT a la capital xinesa, Antonio Li, "de l'oferta catalana, als xinesos els interessa la cultura, l'eno-gastronomia, el shopping, el luxe, els esdeveniments esportius i les festes populars". Segons les dades del III Congrés Internacional sobre Turisme Asiàtic que es va celebrar a Barcelona l'abril de 2012, dels 177.000 turistes xinesos que van visitar l'Estat espanyol aquell any, 103.000 van pernoctar a Catalunya, principalment a Barcelona. I és que Li assegura que edificis monumentals com els de Gaudí, el Museu Picasso, el Camp Nou o la zona olímpica de Montjuïc desperten passions entre els xinesos.

Malgrat això, la competència és molt alta. Europa ha de lluitar amb altres destinacions com els Estats Units i Austràlia i enfrontar-se al fet que, per a un xinès, l'Àsia és normalment la primera opció. Entre el top-20 de destinacions turístiques només apareixen entre quatre i sis destins no asiàtics, entre els quals sempre hi ha Nova York, París, Londres i Roma.

Què hem de millorar?
Catalunya té les condicions per millorar les dades respecte l'atracció de turisme xinès però cal tenir en compte una sèrie de premisses per adaptar-se millor a aquest mercat, en gran part desconegut.

  • Millors connexions
    No hi ha cap companyia que voli directament des de Pequín, Shanghai o Hong Kong a Barcelona. Aquest buit col·loca a moltes ciutats europees com a destinacions més pràctiques pels xinesos.
  • Més indicacions
    La gran majoria dels xinesos no parlen una altra llengua. És a dir, cal que quan viatgen a l'estranger puguin rebre informació en mandarí en destinacions habituals com hotels, museus, restaurants i esdeveniments esportius i culturals.
  • Anar a buscar grups
    Els xinesos viatgen principalment en grup i en tours organitzats. Això implica que, fins que la tendència no canviï, cal anar a buscar aquest mercat a través d'agències de viatges o touroperadors xinesos.
  • Luxe i compres sí, platja i gastronomia no
    Tenint en compte que molts pocs xinesos saben nedar i que no tenen cap interès en prendre el sol, vendre Catalunya com una destinació de sol i festa és inadequat. A més, molts turistes prefereixen menjar xinès i s'atreveixen poc amb la gastronomia local.

    El fundador de l'agència de viatges amb seu a Pequín Fumanchú Viatges, Guillem Abellan, afegeix un parell de consells per a ser més atractius com a destinació de vacances. "Cal més personal amb formació i informació en xinès per atendre els turistes i millorar la seguretat: molts saben que a Catalunya els asiàtics són un dels objectius prioritaris dels lladres i això dóna molt mala imatge
Avui et destaquem
El més llegit