Fem un 'kit kat' i analitzem què i com comuniquem com a marca

La pandèmia ha servit a molts empresaris per adonar-se que havien oblidat el màrqueting

Com comuniquem com a marca? | iStock Com comuniquem com a marca? | iStock

El menjador de casa es va convertir en el nostre despatx durant molts dies; tants, que fins i tot, per a molts, encara ho és. A causa d’una baixada de la feina, molts empresaris vam tenir l’oportunitat de poder observar i avaluar la comunicació pròpia de la nostra empresa des de la comoditat del sofà de casa. El fet de disposar d’aquest temps, temps de pensar, temps d'analitzar, temps de veure, va ser tot un regal per a molts i és que, com diria Victor Küppers, tots anem pel món como pollo sin cabeza.

El fet de poder dedicar una estona cada setmana a determinar si allò que s’està comunicant des de la nostra corporació és el que millor s’ajusta als nostres objectius de màrqueting és quelcom altament recomanable, i m’atreviria a dir que indispensable.

El màrqueting digital ens ha ensenyat que el mesurament és una de les millors eines en comunicació, perquè ens permet passar un examen periòdic i freqüent per avaluar les nostres accions de màrqueting i, sobretot, respondre a la pregunta clau: el que estic fent està donant els seus fruits? Així doncs, observar-nos i preguntar-nos sobre allò que comuniquem, si ho comuniquem a través dels canals adequats, si ens estem dirigint al target adient i si ho fem usant el seu llenguatge, és bàsic per tal de poder tenir una comunicació que vagi a pel ROI, el retorn de la inversió.

Més info: Comunicar és existir

Així doncs, per a moltes empreses, la pandèmia ha estat una sort -permeteu-me l’expressió-, perquè ha suposat un punt d’inflexió. Molts ens hem adonat (m’hi incloc) que estàvem deixant de banda el màrqueting digital, que teníem una web de l’any 2000, que la publicitat en ràdio s’estava anunciant en emissores que no coincideixen amb el nostre públic objectiu, etc.

Un 'boom' de demanda

Tot canvi sempre comença amb la detecció del problema. Així doncs, el fet que moltes empreses s’hagin adonat que la seva comunicació és defectuosa ja és un gran pas. A l’agència, ens han vingut molts clients nous i clients que feia molt que no s’asseien al nostre sofà, per parlar sobre la seva publicitat i per abordar noves estratègies.

Un ecommerce que no inverteix en posicionament orgànic, Google Adwords o xarxes socials és com un Porsche tancat a l'aparcament de casa

Al principi de la pandèmia, vam notar especialment un boom amb la demanda d’ecommerce. De cop i volta, moltes empreses es van adonar que podrien vendre a través d’una botiga online. Això és cert, però el que sempre cal tenir en compte és que qualsevol estratègia de venda online no es pot quedar només en el disseny d’una botiga en línia, sinó que ha de preveure un pressupost mensual per invertir en publicitat i màrqueting (ja sigui digital o analògic). Com diem des de l’agència, un ecommerce que no inverteix en posicionament orgànic, Google Adwords o xarxes socials és com un Porsche tancat a l'aparcament de casa: serà molt maco, però només el veuràs tu.

Quan llancem una botiga online o qualsevol altre producte, cal que tracem un pla de màrqueting que inclogui eines de comunicació digital i/o analògiques que ens condueixin a comunicar-nos amb un públic suficientment gran i similar a la nostra buyer persona, el nostre comprador ideal, per tal que les possibilitats d’èxit siguin el més elevades possible. Això no és només màgia, senyors, això és tenacitat i anàlisi, quelcom que intentem aplicar sempre, perquè les idees de negoci dels nostres clients surtin de l'aparcament.

Més informació
Comunicar sempre i en temps de pandèmia
No existeix la no comunicació
Avui et destaquem
El més llegit