Les matriculacions de turismes tornen a créixer (malgrat la normativa d'emissions)

Catalunya tanca el març amb un increment de l'1,4% amb un total de 16.724 unitats gràcies a les vendes a empreses

Les matriculacions en els automòbils de turisme pugen un 1,4% | iStock Les matriculacions en els automòbils de turisme pugen un 1,4% | iStock

La incertesa generada per la nova normativa d'emissions comença a diluir-se: les matriculacions del mercat d'automoció s'han incrementat un 1,9% el març en comparació al mateix mes del 2019. Segons un anàlisi elaborat pel Gremi del Motor, l'automoció "inicia de manera moderada un cicle positiu".

Més info: La nova normativa d'emissions enfonsa les matriculacions

Per mercats, les matriculacions en els automòbils de turisme pugen un 1,4%, el sector de les dues rodes i quads puja un 0,7%, el mercat de les motocicletes puja un 11,7% i el número de ciclomotors cau. Mentrestant, els vehicles industrials i comercials pugen un 5,8%, amb tendències diferents per mercats, com queda palès en el quadre inferior.

El primer trimestre tanca amb una baixada del 5,5% en automòbils de turisme, el mercat de les dues rodes puja un 9,2% i els vehicles d’ús industrial o comercials pugen un 4,6%. El pes del mercat d’automòbils de turisme i la seva falta de fortalesa causen que la suma dels diferents mercats presenti un resultat negatiu del 1,9%.

Canvi de dinàmica

A Catalunya, aquest mes de març, les matriculacions de turismes s'han tancat amb un total de 16.724 unitats, el que representa una pujada del 1,4% respecte al mes de març immediatament anterior. Per províncies, Barcelona presenta una pujada percentual del 2,6% respecte al mes de març. Tarragona baixa un 7,4%, Girona baixa un 1% i Lleida es manté. En el seu conjunt, el total català puja un 1,4% respecte al mateix període de l'any 2018.

Aquest mes, la mitjana de Catalunya respecte el total estatal és clarament millor: un 1,4% a Catalunya i l’estatal baixa un 4,3%.  Segons apunta el Gremi del Motor, el mercat català canvia de dinàmica "perquè el canal empresa recupera múscul". La quota del mercat en el conjunt estatal es xifra en un 13,6%.

Encara a Catalunya, al mes de març, el canal particular ha baixat un 7,6%, mentre que el canal d'empresa ha pujat un 26% i el canal rentacar o lloguer perd un 14,6%. A més, segons l'informe, en els municipis on els gestors de flotes matriculen els seus vehicles, han tornat a recuperar-se. Una dada que consideren "positiva" per l’activitat a Catalunya.

Més informació
La nova normativa d'emissions enfonsa les vendes de Volkswagen
Seat destinarà més de 1.000 MEUR per reduir emissions
Renault revisarà 15.000 vehicles per emissions
Avui et destaquem
El més llegit