Més de la meitat dels socis de Comertia, l'associació catalana de l'empresa familiar del comerç al detall, han augmentat les vendes pel Black Friday en comparació amb l’any passat. En concret, un 27% dels comerciants assegura que les vendes han crescut entre un 10% i un 15% per la campanya de descomptes, mentre que un 26% assegura que ha venut el mateix o un 10% més. Així ho indica la darrera actualització de l’indicador de Comertia publicat aquest dijous, que també assenyala que un 55% dels socis creu que caldria aplicar més mesures per frenar la competència deslleial de plataformes en línia com Shein, AliExpress i Temu. El president de l’associació de comerciants, Ignasi Pietx, ha defensat que el sector necessita “un canvi estructural important”.
Pel que fa a la competència deslleial, un 13% dels adherits a l’associació de comerciants considera positiva la mesura impulsada per França d’aplicar un impost de dos euros per paquet. Tot i considerar-ho un precedent positiu, un 29% creu que és una mesura insuficient.
D’altra banda, la meitat dels enquestats creuen que aquestes plataformes en línia tenen un impacte directe en “un consum menys conscient, competència deslleial i importacions ultrabarates”, entre d’altres. En aquest sentit, Pietx ha valorat que els empresaris catalans necessiten mesures davant “l’allau de productes extracomunitaris” que no passen els mateixos controls ni tenen les mateixes obligacions fiscals i que “ofeguen el petit comerç”.