
La multinacional sud-coreana Naver ha confirmat aquest dimarts la compra del 100% de Wallapop en una transacció que valora la companyia en 600 milions d'euros. El gegant asiàtic d'internet ja comptava amb el 29,5% del capital de la plataforma de compravenda d'articles de segona mà i, segons ha informat la borsa del seu país, el desemborsament per adquirir el 70,5% addicional de Wallapop serà d'uns 377 milions d'euros.
L'acord compta amb el suport de la "gran majoria d'accionistes" i s'espera que es completi en els pròxims mesos, un cop obtingudes totes les autoritzacions reguladores. Wallapop seguirà operant des de la seva seu central a Barcelona i sota la direcció de Rob Cassedy, CEO de la companyia, "mantenint la plantilla i la marca", segons Naver.
"Naver es va fundar amb la missió de crear un internet obert i divers amb múltiples actors. Aquesta associació amb Wallapop és un reflex perfecte d'això i una prova de la nostra ferma creença en el potencial de l'ecosistema d'startups europeu i del nostre desig de contribuir al seu creixement", ha apuntat el CEO de Naver Corp, Soo-yeon Choi. "El nostre objectiu és preservar la identitat única de Wallapop i potenciar la plataforma amb les nostres capacitats tecnològiques perquè pugui seguir liderant el mercat i ampliar el seu impacte al sud d'Europa", ha puntualitzat Choi.
Wallapop seguirà operant des de la seva seu central a Barcelona i sota la direcció de Rob Cassedy, CEO de la companyia
"L'oportunitat d'associar-nos amb Naver marca un nou i emocionant capítol per a Wallapop", ha afegit el CEO, Rob Cassedy. "El coneixement profund que Naver té de la nostra visió del mercat C2C, combinat amb la seva experiència tecnològica i el seu èxit a l'hora d'ajudar les empreses locals a créixer, impulsarà el nostre creixement i innovació al sud d'Europa", ha assenyalat Cassedy. "Estem molt orgullosos de la nostra trajectòria, i amb la confiança de Naver en el nostre potencial, estem preparats per desenvolupar un paper encara més important en el futur del re-commerce", ha conclòs el CEO de Wallapop, fundada el 2013 a Barcelona i amb una comunitat de 19 milions d'usuaris.