En marxa les obres de l'ample internacional entre Castellbisbal i Martorell

Es tracta d'una actuació que suposa un "impuls" per a la creació del Corredor Mediterrani i que té un pressupost de 64,1 milions d'euros

Adif adjudica la gestió de serveis i comercialització de la terminal de Constantí | Europa Press Adif adjudica la gestió de serveis i comercialització de la terminal de Constantí | Europa Press

Adif ha anunciat que a partir del proper mes d'agost començarà les obres d'implementació de l'ample de via internacional entre les poblacions de Castellbisbal i Martorell. Es tracta d'una actuació que disposa d'un pressupost de 64,1 milions d'euros i que ha de suposar un impuls per la futura creació del Corredor Mediterrani a Catalunya. Aquesta primera fase de les obres no afecta la mobilitat, ja que preveu la renovació del ramal d'accés a la factoria de la Seat, a més de la rehabilitació del túnel de Castellbisbal, que actualment està fora de servei. Adif, però, treballa amb les empreses ferroviàries per tal de reduir al màxim les afectacions que es podrien generar entre el tram que va des de Sant Sadurní d'Anoia a Castellbisbal.

Més info: Sis mesos de (des)propòsits de Corredor Mediterrani

Aquesta primera actuació preveu la instal·lació de 5.400 travesses d'ample mixt a la via que dóna accés a la factoria Seat, així com el sanejament i condicionament del túnel que porta a la companyia i que fa gairebé un quilòmetre. Pel que fa al túnel de Castellbisbal – actualment sense ús – les obres permetran ampliar la flexibilitat de la capacitat operativa. També s'ha contemplat rebaixar la rasant actual per tal d'adequar el recorregut a les dimensions europees. Un cop estigui acabat, s'implementarà la via única d'ample mixt i s'obrirà de nou al tràfic.

Una altra actuació en paral·lel serà la col·locació de 740 metres quadrats de pantalles per tal de reduir l'impacte acústic generat per la circulació de trens. Finalment, també està prevista la instal·lació d'una passarel·la per a vianants. Totes aquestes actuacions estaran cofinançades a través de fons europeus a través del mecanisme Connectar Europa.

Més informació
‘Show must go on’ pel Corredor Mediterrani
Boira: "Jo posaria el Corredor Mediterrani al nivell de la Unió Monetària"
Boira: "El Corredor Mediterrani forma part del futur d'Europa"
Avui et destaquem
El més llegit