Al Pick&Pack, bioplàstics, reciclatge, 'ecommerce' i neuromàrqueting

L'embalatge sostenible i eficient per al comerç electrònic es presenta com un dels reptes més immediats del sector

La fira sobre 'packaging' Pick&Pack al CCIB | Europa Press La fira sobre 'packaging' Pick&Pack al CCIB | Europa Press

L'esdeveniment del sector del packaging Pick&Pack ha tingut com a protagonistes els bioplàstics, el reciclatge, l'ecommerce y el neuromàrqueting. Les jornades, que se celebren al CCIB entre l'11 i el 14 de febrer, situen el comerç electrònic com un dels principals reptes de les empreses d'aquest àmbit, que volen trobar solucions eficients i sostenibles que s'adaptin a les necessitats de l'ecommerce i dels consumidors. 

La indústria vol liderar un canvi de model per donar resposta als reptes de sostenibilitat. També s'ha debatut sobre com incorporar els proveïdors i els clients en l'estratègia de les empreses en aquest sentit. La fórmula de l'èxit per a la gestió de l'ecommerce encara no s'ha trobat, però sí que hi ha consciència en el sector de la necessitat de fer-ho. 

Més info: Tecnologia i sostenibilitat, el segell del Pick&Pack

"Les relacions B2B són una baula important de la cadena de valor, emmarcada en el propòsit de millorar la qualitat de vida i contribuir a un futur més saludable, basat en el respecte per les persones, les comunitats i el planeta", ha assegurat Pedro Ruiz, especialista en sostenibilitat ambiental en l'àmbit corporatiu de Nestlé. 

Des de Seat, el responsable de distribució, Manuel Medina, ha indicat que "els plans estratègics ja no existeixen, ara existeixen canvis estratègics" i, davant l'avenç digital actual, és necessari "prendre decisions per no quedar enrere i estructurar-se per treballar amb projectes". 

Les innovacions

Pel que fa al neuromàrqueting, el doctor en aquesta disciplina per la Universitat Politècnica de València David Juárez, considera que "paguem per l'experiència que ens ofereix un producte". Segons ell, bona part de les innovacions fracassen perquè "tendim a fer el mateix que la resta".   

La convivència entre la robòtica i els humans també ha centrat algun debat del Pick&Pack. El director comercial de Kuka Robots a Iberoamèrica, Ignacio Sancho, assegura que "els robots col·laboratius i sensorials són idonis per treballar juntament amb operaris, i les seves aplicacions van més enllà de l'àmbit industrial i aporten un valor afegit". Per la seva banda, el country manager d'Universal Robots, Jordi Pelegrí, ha insistit en les oportunitats que ofereix la robòtica col·laborativa i la importància de la formació en la indústria per treure el major rendiment als equips i robots.

Més informació
El 'packaging' intel·ligent, protagonista del Pick&Pack
Barcelona, l'epicentre del futur del 'packaging' i la intralogística
Avui et destaquem
El més llegit