La previsió del comerç electònic és positiva per a l'any 2023, en què gairebé un terç dels catalans afirma que comprarà més en línia, amb l'estalvi econòmic com a principal motivació per un 68% de les persones. El fet d'evitardesplaçaments i estalviar temps amb un 62% i la possibilitat de trobar promocions amb un 54% són altres dels motius més recurrents.
Així ho apunta la tercera edició de l'informe realitzat per Adevinta Spain, Pulso Digital de Adevinta, Informe sobre la evolución y las tendencias en los hábitos de consumo, que analitza els hàbits del consumidor digital i la seva evolució anual, així com les claus i oportunitats per al sector dels marketplaces digitals.
L'increment de compres en línia ve motivat principalment per l'estalvi econòmic (68%), seguit d'evitar desplaçaments i estalviar temps (62%), i trobar promocions (54%)
Els Millennials i la generació Z, líders en la compra en línia
Així mateix, l'informe apunta que el 61% de la ciutadania de Catalunya té previst comprar el mateix per la xarxa que anys anteriors, i només un 5% declara que comprarà menys aquest 2023, malgrat l'increment de l'IPC. Les generacions Millennial i Z, amb un 56% i 47% respectivament, són les que en compraran més, davant la Baby Boomer i les persones més grans de 65 anys que declaren que consumiran el mateix, un 67% i un 81%, respectivament.
En relació amb el creixement de la freqüència en les compres en línia destaca el setmanal, amb un increment de 21 punts percentuals aquest any, arribant al 34%, davant del 13% del 2022. La freqüència mensual, per la seva banda, augmentarà del 31% previst el 2022, al 40% el 2023. Finalment, la freqüència puntual baixarà dràsticament, del 54% al 23% el 2023. Sobre la previsió de despeses, el 45% de la població catalana té previst destinar entre un 10 i un 20% del seu pressupost a consumir en línia el 2023, xifra que suposa un increment de 12 punts percentuals respecte al 2022.
La moda, protagonista del comerç electrònic
Sobre el rànquing de productes que més es consumirà aquest 2023, la moda lidera la llista amb un 56%, seguida de la tecnologia amb un 54% i viatges amb un 52%, que ha desbancat la categoria d'entreteniment i cultura que ocupava el primer lloc a les previsions de 2022.
La confiança en el comerç en línia està previst que s'iguali amb la de les botigues tradicionals. De fet, la previsió és que el 72% de les famílies catalanes es fiaran per igual de totes dues, mentre que un 22% es fiarà més de les botigues físiques. En termes generals, el 2023, 6 de cada 10 persones a Catalunya afirmen que el seu nivell de confiança en el comerç electrònic serà el mateix que fins ara, és a dir, molt alt, i el 23% declara que la seva confiança pot augmentar.