El Port i Adif enceten el node logístic ferroviari de Barcelona

Les organitzacions inicien els tràmits per a una construcció essencial per augmentar la taxa de transport de mercaderies per ferrocarril del país

El complex ferroviari de Can Tunis | Cedida El complex ferroviari de Can Tunis | Cedida

Els Consells d'Administració del Port de Barcelona i Adif aproven la construcció del node logístic ferroviari de la ciutat. Ambdues organitzacions demanaran les autoritzacions necessàries per a la constitució de la societat mercantil estatal que desenvoluparà i gestionarà l'estació de transport de mercaderies, sota el nom de Train Port Barcelona i gestionada al 50% per les dues entitats.

Segons han informat les empreses, el node logístic de Barcelona estarà format per les terminals ferroviàries situades a l'antiga llera del Llobregat; el complex ferroviari de Can Tunis; les terminals intermodals de La Llagosta i el Port de Barcelona i el Ferroutage, la terminal d'autopista ferroviària. En el cas d'aquesta darrera estructura, Train Port Barcelona entrarà a l'accionariat amb una participació minoritària.

Entre les activitats de la societat conjunta destaquen la gestió i explotació del Centre de Gestió Ferroportuari de Barcelona, l'espai de coordinació del node logístic; la prestació de serveis d'operacions per als trens; la construcció de la futura terminal intermodal del Port de Barcelona, amb una inversió prevista de 22 milions d'euros o l'explotació de la terminal logística de La Llagosta, per a la que es preveuen uns 25 milions d'euros.

Més informació
El tràfic de contenidors plens del Port de Barcelona creix un 3% fins al maig
El Port de Barcelona celebrarà la seva missió 2022 a Tailàndia
El Port de Barcelona impulsa el primer autobús autònom de la ciutat
Avui et destaquem
El més llegit