El Port de Barcelona destinarà 110 MEUR a l'electrificació de molls

Gràcies al projecte Nexigen, el Port reduirà un 38% les tones de NOx i CO2 emeses pels vaixells durant la seva estada

José Alberto Carbonell, director general del Port de Barcelona; Damià Calvet, president, i Ana Arévalo, Enery Transition Manager | Cedida José Alberto Carbonell, director general del Port de Barcelona; Damià Calvet, president, i Ana Arévalo, Enery Transition Manager | Cedida

El Port de Barcelona invertirà 110 milions d’euros en el seu projecte Nexigen per descarbonitzar l’activitat portuària i millorar la qualitat de l’aire. D’aquest total, 90 milions d’euros corresponen a les inversions que es faran en els sistemes OPS (onshore power supply) per connectar els vaixells a la xarxa elèctrica general un cop estiguin atracats, utilitzant energia neta amb certificació d’origen 100% renovable. Els 20 milions d’euros addicionals són necessaris per desplegar la xarxa que inclou la Subestació Port, la connexió en alta tensió a la Subestació Ronda Litoral de Red Eléctrica i el desplegament de la xarxa de mitja tensió per tot el recinte portuari.

L’objectiu és que el 2030 el Port de Barcelona tingui electrificats tots els punts d’atracada dels creuers, el moll Prat, i les terminals de ferris de la dàrsena de Sant Bertran i el moll de Costa, eliminant 66.000 tones de CO2 i 1.234 tones de NOx de les emissions de l’activitat portuària. Això vol dir “reduir el 38% del NOx i del CO2 emesos pels vaixells durant la seva estada a moll i eliminar el 22% de les emissions de NOx i CO2 de tota l’activitat portuària”, ha avançat el president del Port de Barcelona, Damià Calvet, en la presentació del projecte Nexigen. A llarg termini, l’electrificació dels molls del Port de Barcelona serà una peça clau per assolir l’objectiu de ser un port climàticament neutre el 2050.

“Els notables beneficis ambientals que es derivaran de l’electrificació dels molls del Port de Barcelona fan d’aquest un dels nostres projectes estratègics. I per això el Pla neix amb un nom propi: Nexigen”. Un nom, ha explicat Damià Calvet, que té el seu origen en la suma de les paraules next, generation i oxigen i que troba tot el seu significat en el fet que es tracta d’un Pla “per descarbonitzar l’activitat i millorar la qualitat de l’aire, contribuint al benestar de les noves generacions. Un Pla de futur”.

Més informació
El Port de Barcelona amplia l'aposta pel 4YFN
El Liceu estudia obrir una segona seu al Port de Barcelona
Hutchison invertirà 60 milions d'euros a la terminal BEST del Port de Barcelona
El tràfic al Port de Barcelona supera les xifres de 2019
Avui et destaquem
El més llegit