El Port de Barcelona ha obert la licitació per a l'adquisició, instal·lació i manteniment de l'equipament automatitzat de control de fronteres europeu, que inclou l'Exit Entry System (EES) i el Sistema Europeu d'Informació i Autorització de Viatges (ETIAS).
Segons ha informat aquest divendres en un comunicat, les terminals del Port de Barcelona que incorporaran aquest sistema de control són les terminals C, E, G i H de creuers i les terminals de ferris.
Es tracta d'un sistema que s'ha d'implementar en tots els ports de titularitat de l'Estat i que defineix la manera com es fan les entrades i les sortides en un control fronterer.
El pressupost base de licitació és de 12,9 milions d'euros, sense IVA, i compta amb una ajuda d'11,9 milions d'euros de la UE
En concret, aquesta metodologia obliga a realitzar un registre electrònic de les dades biomètriques i de la documentació dels ciutadans de fora de la Unió Europea (UE).
El pressupost base de licitació és de 12,9 milions d'euros, sense IVA, i compta amb una ajuda d'11,9 milions d'euros de la UE, sent el termini del contracte de dos anys més dues possibles pròrrogues anuals.
La licitació, que es realitza per procediment obert amb la selecció d'una única empresa adjudicatària, inclou el subministrament, instal·lació, posada en operació i manteniment de l'equipament necessari.
També inclou l'adaptació dels espais i infraestructura de les terminals afectades, així com un servei auxiliar d'informació destinat a facilitar l'entrada de persones a través del pas fronterer.