Primer any d'Avlo: 6,3 milions de clients

El nombre de viatgers dels serveis d’Alta Velocitat del corredor Madrid-Barcelona-Figueres Vilafant s’ha triplicat respecte al mateix període de l’any passat

Els trens d'Alta Velocitat-Llarga Distància Avlo es van posar en funcionament el 23 de juny del 2021 | ACN Els trens d'Alta Velocitat-Llarga Distància Avlo es van posar en funcionament el 23 de juny del 2021 | ACN

En el primer any de funcionament dels trens Avlo, Renfe ha transportat 6,3 milions de clients als seus serveis d’Alta Velocitat (Ave+Avlo) que circulen al corredor Madrid-Barcelona-Figueres Vilafant. Aquesta xifra suposa triplicar el nombre de viatgers respecte al mateix període 2020-2021, el que representa la recuperació de més de 4 milions de clients. Els trens Avlo es van posar en funcionament el 23 de juny de 2021 donant servei a totes les ciutats d’aquest corredor, Figueres Vilafant, Girona, Barcelona, Camp de Tarragona, Lleida, Saragossa, Calataiud, Guadalajara i Madrid amb preus des de set euros per trajecte.

La posada en marxa del nou servei l’any passat ha permès als clients comptar amb un ampli ventall en l’oferta que Renfe presta en aquesta relació, tant pel que fa a la freqüència, amb 25 diàries per sentit entre Barcelona i Madrid, com en les opcions de viatge. Avlo és el servei d’alta velocitat de Renfe amb més capacitat de viatgers, amb 438 places per tren (un 20% més de places respecte a les dels actuals trens de la sèrie 112), capaços d’aconseguir els 330 quilòmetres per hora. Es tracta, a més, de trens amb emissions zero que contribueixen al transport sostenible i que circulen amb electricitat cent per cent procedent de fonts renovables.

Després de la inauguració  fa un any al corredor Madrid-Barcelona-Figueres Vilafant, Renfe també va iniciar les circulacions comercials d’Avlo, el passat 21 de febrer, entre Madrid i València, amb parades a les estacions de Conca Fernando Zóbel i Requena-Utiel i, igualment, amb preus des de set euros per trajecte.

Avui et destaquem
El més llegit