• Economia
  • Les principals borses europees obren amb tímides pujades després de la treva a l'Iran

Les principals borses europees obren amb tímides pujades després de la treva a l'Iran

L'Ibex 35 inicia la jornada amb una lleugera millora del 0,2% i el preu de referència del petroli puja un 2,6%

Panells de l'Ibex-35 al Palau de la Borsa de Madrid | Europa Press
Panells de l'Ibex-35 al Palau de la Borsa de Madrid | Europa Press
Redacció VIA Empresa | ACN
09 d'Abril de 2026 - 10:09
Act. 09 d'Abril de 2026 - 10:10

Les principals borses europees obren la jornada d'aquest dijous amb tímides pujades després de l'eufòria d'ahir dimecres, quan els Estats Units i l'Iran van anunciar un acord d'alto el foc i la reobertura de l'estret d'Ormuz. L'Ibex 35 ha iniciat el dia amb una lleugera millora del 0,2%, en línia amb índexs borsaris com l'FTSE 100 del Regne Unit (+0,2%). Altres com el CAC 40 francès s'han despertat amb una evolució plana (0%), mentre que borses alemanyes com el DAX han registrat lleugeres caigudes del 0,2%. Per altra banda, el preu de referència del petroli a Europa -el barril de Brent- s'ha incrementat un 2,6%, situant-se en els 97,26 euros per barril i deixant enrere l'import de menys de 95 euros d'ahir.

 

Les noves dades arriben després que la treva entre els Estats Units i l'Iran disparés les borses d'arreu del planeta ahir dimecres. L'Ibex 35 va tancar la jornada amb una pujada del 3,94%, arribant als 18.132 punts. Altres parquets europeus com el DAX 40 alemany, l'FTSE MIB italià o el CAC 40 francès també van registrar millores al voltant del 4%, mentre que l'FTSE del Regne Units va pujar prop d'un 3%.

Les noves dades arriben després que la treva entre els Estats Units i l'Iran disparés les borses d'arreu del planeta ahir dimecres

L'eufòria també es va traslladar als mercats nord-americans, on els principals índexs -el Dow Jones, l'S&P 500 o el Nasdaq- van tancar la jornada de dimecres amb increments de més del 2,5%.