• Economia
  • La T-Mobilitat integra el bitllet senzill de Ferrocarrils

La T-Mobilitat integra el bitllet senzill de Ferrocarrils

El canvi ja s'ha aplicat a 13 estacions de la línia Barcelona-Vallès i 6 de la línia Llobregat-Anoia, i es preveu cobrir totes les estacions a finals de maig

    Un usuari acosta la T-Mobilitat a una màquina d'autovenda | Cedida
    Un usuari acosta la T-Mobilitat a una màquina d'autovenda | Cedida
    07 de Maig de 2025

    Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha començat aquesta setmana la integració del seu bitllet senzill dins del sistema de la T-Mobilitat, fet que el converteix en el primer operador de l'àrea metropolitana de Barcelona que ofereix la categoria més bàsica de tiquet a través de tecnologia sense contacte.

     

    La nova funcionalitat s'ha iniciat aquest dimarts a 13 estacions de la línia Barcelona-Vallès (Plaça Catalunya, Provença, Gràcia, Muntaner, Sarrià, Av. Tibidabo, Sant Cugat Centre, Rubí Centre, Terrassa Rambla, Vallparadís Universitat, Universitat Autònoma, Sabadell Plaça Major i Sabadell Parc del Nord) i a sis estacions de la línia Llobregat-Anoia (Plaça Espanya, Ildefons Cerdà, l'Hospitalet Av. Carrilet, Sant Boi, Martorell Central i Martorell Enllaç). La resta d'estacions i màquines de venda del sistema d'FGC s'aniran actualitzant de manera progressiva durant tot el mes de maig, amb la previsió que les línies Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia quedin completament cobertes a finals de mes.

    En totes aquestes instal·lacions, els usuaris podran continuar comprant els suports de cartó del bitllet senzill, però també carregar-los a la T-Mobilitat en cas que disposin del suport sense contacte.

     

    Des d'FGC asseguren que la disponibilitat del bitllet senzill al suport de la T-Mobilitat permetrà “millores en l'experiència d'usuari de les poersones que utilitzin Ferrocarrils de manera puntual”, com ara el fet de poder validar els títols de transport “d'una manera fàcil i segura” o la possibilitat de reutilitzar el suport en el futur. Per donar a conèixer el canvi, l'entitat posarà en marxa una campanya de comunicació a les pantalles dels trens i de les estacions, a les xarxes socials i a la pàgina web corporativa, a més a més d'informar-ne per imprès i en digital a les mateixes màquines d'autovenda.