 
    El portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, ha advertit el FC Barcelona que deixarà “en mans dels taxistes” si fer futures mobilitzacions del sector en els partits a l’estadi de Montjuïc. En declaracions a la premsa coincidint amb controls de la Guàrdia Urbana a les VTC, Álvarez ha vinculat futures protestes a un incompliment de l’acord amb el club, que va prometre trencar amb Uber si incomplia la llei.
Álvarez ha dit que ho tractarà amb la resta d’associacions i que es convocaran assemblees. El sindicalista ha assenyalat que si es vota a favor i “si el Barça no compleix la seva paraula, això no té marxa enrere”. Una advertència que ha llançat des d’un control policial, a la zona portuària, on en els primers minuts s’han immobilitzat dues VTC. El membre d'Élite Taxi ha recalcat que aquest cop no serà com les últimes convocatòries, que s’han cancel·lat, sinó que “s’anirà fins al final”.
“No poden operar en transport urbà”, ha recordat. Álvarez ha assegurat que han pagat “més de set milions d’euros” per treure els cotxes del dipòsit municipal, perquè “cada multa són 4.001 euros”. El taxista ha indicat que, en molts dels casos, si van amb els clients han de baixar del vehicle i agafar un taxi, tal com s’ha produït en el control matinal d'aquest dimarts de la Guàrdia Urbana.
Álvarez considera que l’acord del club català amb Uber “deteriora molt la imatge” del Barça i “no pot tacar la seva història”, ha lamentat. Alhora, ha carregat contra l’empresa per “la falta de respecte” i de “totes les VTC” cap al seu personal. “Estan robant de manera il·legal”, ha criticat i, a la vegada, ha apuntat que estan “desafiant” les administracions públiques.
El portaveu d’Élite Taxi ha puntualitzat que segueix “confiant en la paraula” del Barça i espera que amb “una campanya més” de la Guàrdia Urbana per sancionar la circulació de VTC per la ciutat es demostri que la multinacional californiana incompleix la regulació.
Aliança per millorar la mobilitat
Álvarez ha detallat que el FC Barcelona li ha traslladat que el pacte amb Uber és per “millorar significativament la mobilitat els dies de partit i els diferents esdeveniments que s’hagin de dur a terme a l'entorn de l'Spotify Camp Nou i del futur Espai Barça”. Es tracta d’una resposta a un escrit de protesta fet pel sindicalista, i que també ha concretat que “busca complementar els mitjans de transport ja existents, com el taxi i el transport públic, i no substituir-los”.
En aquest sentit, el club ha insistit que busca “promoure una mobilitat conjunta, en la qual diferents modalitats de transport puguin conviure de manera equilibrada i ordenada”. El Barça ha precisat que “totes les clàusules de l'acord compleixen la normativa vigent i han estat revisades conforme als marcs legals aplicables”.
L'entitat blaugrana ha recalcat que és una aliança “dins del pla estratègic de creixement” de la institució esportiva, amb una durada fins a l’any 2027 i amb una trentena de vehicles personalitzats 100% elèctrics o de zero emissions. “L'acord amb Uber té una forta dimensió mediambiental”, ha defensat el Barça en l’escrit.
