
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha adquirit els seus primers vehicles de manteniment per a la xarxa de metro 100% elèctrics per un total de 20,7 milions d'euros. En concret, TMB ha adjudicat, a través d'una licitació pública, la compra d'una nova fresadora 100% elèctrica i dos vehicles lleugers elèctrics amb tres plataformes.
La fresadora s'obtindrà de l'empresa austríaca Linsinger, per 20,3 milions d'euros, i arribarà a finals del 2028. D'altra banda, els dos vehicles lleugers amb les tres plataformes arribaran de l'empresa madrilenya Acygs Sales Management per uns 452.000 euros. Addicionalment, encara en fase de licitació, TMB adquirirà dues noves dresines 100% elèctriques pel manteniment de la catenària, amb un pressupost de 4,2 milions.
Segons ha explicat TMB en un comunicat, "l'adquisició d’aquests nous vehicles auxiliars ferroviaris permetrà eliminar les emissions de dièsel, treballar d’una forma 100% sostenible i millorar l’ambient de treball dels operaris".
Precisió i optimització del servei, les dues prioritats
El nou material mòbil ajudarà a fer treballs a les vies d’una forma més precisa i òptima. La fresadora permetrà eliminar tots els desperfectes que tinguin i restaurar el perfil correcte, allargant així la seva vida útil. Les noves dresines elèctriques disposaran d’una plataforma per elevar els operaris i fer treballs d’inspecció i reparació de catenària.
Finalment, els altres vehicles auxiliars ferroviaris adquirits són dos vehicles lleugers adaptats per circular sobre carril que permetran traslladar operaris i moure petits equipaments necessaris durant els treballs de manteniment de les vies i la catenària. L’equip de manteniment revisa i actua, cada nit durant quatre hores, mentre no circulen combois, davant dels desperfectes que hi pugui haver a tota la infraestructura ferroviària.