Uber i Cabify repten els taxistes

La patronal Unauto proposa a Foment que, "aprofitant les noves tecnologies", el taxi flexibilitzi la seva regulació

Taxis parats a Gran Via amb el passeig de Gràcia en la darrera vaga | EP Taxis parats a Gran Via amb el passeig de Gràcia en la darrera vaga | EP

 

Unauto, la patronal d'empreses de vehicle de lloguer amb conductor (VTC), ha proposat al Ministeri de Foment que, "aprofitant les noves tecnologies", el taxi flexibilitzi la seva regulació i pugui també precontratar els seus serveis igual que les signatures com Uber i Cabify. Així ho ha avançat el president de l'associació, Eduardo Martín, a la seva arribada al Ministeri de Foment per reunir-se amb el número dos del Departament, el secretari d'Estat d'Infraestructures, Pedro Saura.

El president de Unauto aborda aquesta nova ronda de contactes amb Foment amb la disposició a "escoltar i dialogar" i "defensar als sis milions d'usuaris i els 15.000 ocupacions" del sector: "Venim amb un conjunt de propostes enfocades al diàleg i a la convivència entre tots dos sectors i que posen al client al centre de l'equació", ha afegit.

Contradir a Àbalos

Amb la seva proposta, Unauto surt al pas de les consideracions que el titular de Foment, José Luis Ábalos, en la seva recent compareixença al Congrés, en la qual va assegurar que les VTC competeixen "en desigualtat de condicions i amb evidents avantatges" respecte al taxi, donada la major regulació a la qual aquest gremi està subjecte per normatives locals i autonòmiques quant a "tarifes, horaris i calendaris". No obstant això, va rebutjar que la solució al conflicte obert entre els dos sectors passi per permetre que les comunitats autònomes passin a regular la seva activitat.

"Donar trasllat a les comunitats autònomes seria multiplicar el problema per 17", indica Martín, sobre la qual constitueix principal mesura plantejada pel Ministeri de Foment per atallar el problema. En aquest sentit, la patronal descarta aquesta mesura i la possibilitat que en una fase posterior s'articuli la imposició d'una segona llicència a les VTC per operar en determinades ciutats, tal com la que va tractar d'aprovar l'Ajuntament de Barcelona i que va provocar l'atur de taxistes de diverses grans ciutats de finals del passat mes de juliol. "Seria inadmissible perquè és il·legal, no es pot restringir l'àmbit d'aplicació d'una autorització ja concedida", ha indicat sobre aquest tema Martín a la seva arribada a Foment.

No hi ha més llicències

El president de Unauto també es va referir al creixement del nombre de llicències que registra el sector, per rebutjar que s'estiguin concedint noves autoritzacions, atès que les actuals ja sobrepassen la proporció d'un VTC per cada 30 taxis que fixa la llei. Segons Martín, es tracta de llicències ja concedides fa temps que "ara estan arribant al mercat i engegant-se. Són autoritzacions ja concedides i perfectament legals", va garantir.

El president de Unauto considera que la proporció d'1 a 30 que Espanya té fixada per a aquestes dues maneres de transport urbans converteix al mercat de la VTC espanyol en el "més tancat d'Europa". "El taxi no ha de preocupar-se perquè els seus competidors estan limitats en nombre i és perfectament capaç de competir amb ells", ha asseverat. 

Més informació
Com estan canviant el món empreses com Uber i Airbnb?
Cabify afirma que tributarà més que tot el sector del taxi el 2019
Catalunya exigeix “competències plenes i amb recursos” per regular el taxi i les VTC
Avui et destaquem
El més llegit