• Economia
  • València serà l'epicentre de la mobilitat

València serà l'epicentre de la mobilitat

Del 13 al 15 de febrer, el recinte de Fira de València acollirà l'eMobility Expo World Congress

L'eMobility Expo World Congress es vol consolidar com un espai de referència de l'ecosistema de la mobilitat | Cedida
L'eMobility Expo World Congress es vol consolidar com un espai de referència de l'ecosistema de la mobilitat | Cedida
Redacción VIA Empresa
València
07 de Febrer de 2024
Act. 16 de Febrer de 2024

La transformació de la mobilitat cap a una etapa més sostenible i el paper del sector privat en aquesta revolució seran alguns dels aspectes més destacats de l’eMobility Expo World Congress. Del 13 al 15 de febrer, el recinte de Fira de València reunirà un ampli repertori d’empreses i prescriptors de l’ecosistema. “Un dels grans reptes que hem de tractar en cites d’aquestes característiques és la descarbonització de les ciutats”, descriu Jesús Haro. El director del certamen explica que la zona expositiva comptarà, entre altres espais, amb una àrea dedicada a l’electrificació del vehicle i solucions de micromobilitat urbana com és el cas de les bicicletes elèctriques. 

 

L’altaveu de l’eMobility Expo World Congress ha de servir per generar debat sobre l’estratègia europea a l’hora de fixar polítiques per una reducció efectiva de les emissions. Sota el lema We are the future of eMobility, l’organització mobilitzarà 6.000 directius, 375 experts internacionals i més de 200 firmes expositores. “La transició ha de ser liderada, per una banda, per l’empresa privada a través dels microsectors i la resta per l’administració pública mitjançant els fons Next Generation”, afirma Haro. L’agenda d’actes contempla trobades per impulsar l’electrificació, l’hidrogen verd i els beneficis d’invertir en fàbriques de bateries. “Espanya té una gran oportunitat per crear una indústria mundial d’hidrogen”, exposa el màxim dirigent de l’eMobility. 

Precisament, a la Comunitat Valenciana, el grup Volkswagen instal·larà la seva fàbrica de bateries a Sagunt. La planta, que serà finançada amb els Fons Europeus mitjançant el PERTE de l'automoció, espera crear un total de 3.000 llocs de treball, i tindrà una capacitat de 40 gigawatts per hora a l'any. La companyia espera estar preparada per a la fabricació completa del cotxe elèctric el 2026, quan hauria de començar l'activitat a la planta de bateries. Retornant a València, enguany, el recinte firal també cedirà un espai per l’Hydrogen World Congress. 180 experts visibilitzaran els beneficis de l’hidrogen com una font d’energia alternativa per la descarbonització de la indústria.

 

La Generalitat treu el cap 

La Generalitat de Catalunya no vol desaprofitar el punt de trobada de l’ecosistema per presentar les mesures per captar inversors de projectes sostenibles. Al costat de l’executiu de Pere Aragonès apareixeran representants del govern espanyol, el Parlament Europeu i els governs autonòmics de València, Aragó i Castella i Lleó. “El congrés vol examinar el potencial dels ecosistemes i les empreses emergents per impulsar la col·laboració dins de l’òrbita europea”, resumeix José Ramon Sierra.

El responsable de l’eMobility creu que “és imprescindible introduir solucions de futur que puguin desafiar els models de transport convencionals”. María Luisa Melo, directora d’Afers Públics de l’empresa DHL Express, explicarà l’impacte de les polítiques europees en el desenvolupament de sistemes de transport més i eficients. Per la seva banda, John Moavenzadeh, director executiu del laboratori de Mobilitat del Massachusetts Institute of Technology, serà la persona encarregada de dibuixar el paper dels països asiàtics per desenvolupar un model global de mobilitat.