• Economia
  • Les vendes a les grans superfícies pugen un 3,6% interanual

Les vendes a les grans superfícies pugen un 3,6% interanual

L'increment ve motivat "únicament" per l'augment de l'alimentació, segons l'Idescat

Interior d'un supermercat a Barcelona | ACN - Mariona Puig
Interior d'un supermercat a Barcelona | ACN - Mariona Puig
ACN | Redacción VIA Empresa
Barcelona
06 de Novembre de 2023
Act. 06 de Novembre de 2023

Catalunya ha tancat el mes de setembre amb un increment interanual d’un 3,6% en les vendes a les grans superfícies, segons les dades facilitades per l’Institut d’Estadística de Catalunya. L'organisme ha atribuït aquesta pujada a l'augment dels productes d'alimentació, un 7,4%, perquè la resta de productes es van reduir un 0,5%. Si s'agafa com a referència l'índex a preus constants, és a dir, s'elimina l'efecte dels preus, va augmentar l'1,7% al setembre respecte al mateix mes de l'any passat i reflecteix una evolució diferent de l'alimentació, amb una disminució de l'1,9%, respecte a la resta, que es va enfilar un 5,9%.

 

Les vendes de productes d'alimentació es van incrementar un 8% entre gener i setembre d'aquest 2023 respecte al mateix període de l'any passat, mentre que la resta de productes un 4,4%. Així, en general, en aquests nou primers mesos de l'any l'índex de preus corrents s'ha situat en el 6,2%. El consumidor català, en l’actualitat, és cada vegada més exigent amb els supermercats, i així ho demostra el darrer informe de resultats Els hàbits de consum de Catalunya elaborat per l’Agència Catalana de Consum. Així i tot, la majoria de la població catalana fa la compra en aquests establiments: un 53% dels catalans acut al súper, segons la darrera enquesta sobre hàbits de consum realitzada per la Mesa de Participación Asociaciones de Consumidores (MPAC).

Amb seu legal a Lleida, bonÀrea és el supermercat català que més factura. El grup va assolir el 2022 una facturació de 2.822 milions d’euros, un 25,4% més respecte del 2021, fet que va situar el seu benefici net en els 69,36 milions. El principal canal de venda ha estat la botiga que, després de les 24 noves obertures que va efectuar el grup l’any passat, va situar la xifra total en 560. En segona posició es troba el grup de supermercats Bonpreu. L’any passat, el grup presidit per Joan Font va superar les previsions de 1.900 milions d’euros de facturació trencant la barrera dels 2.000 milions. La xifra va ascendir concretament als 2.076 milions d’euros, davant els 1.782 milions de facturació del 2021. El grup va tancar el 2022 amb 204 punts de venda i una plantilla de 9.668 treballadors.