El sector del vi al sud d'Europa mira a Barcelona

Fins dimecres, la tercera edició de la Barcelona Wine Week acollirà uns 18.000 professionals del món vinícola

Imatge promocional de Barcelona | iStock Imatge promocional de Barcelona | iStock

Més enllà de les noves tecnologies, Barcelona reforça la seva capitalitat al sud d’Europa amb esdeveniments com la Barcelona Wine Week. L’esdeveniment, que es celebra des d’avui fins dimecres a les instal·lacions de Fira de Barcelona, és una de les cites de referència del sector. 

L’última edició, celebrada l’abril de l’any passat, va aplegar 18.000 visitants professionals i 650 empreses expositores. A més, 470 grans compradors internacionals de mercats estratègics van participar en prop de 6.600 reunions comercials. 

La sostenibilitat, l’enoturisme i la innovació són algunes de les temàtiques que protagonitzaran totes les activitats programades. Una agenda que també tindrà espais de debat per tractar el procés d’autenticitat dels vins i noves tendències com la digitalització. 

La Generalitat, mitjançant Prodeca i el departament d’Acció Climàtica i Alimentació, estarà present a la Barcelona Wine Week amb la promoció de 210 cellers de diferents denominacions d’origen catalanes. Algunes de les activitats més destacades que organitza l’administració són un tast inèdit, impulsat per l’Institut Català de la Vinya i el Vi, o la promoció de la Catalunya enològica a partir de les rutes dissenyades per l’Agència Catalana de Turisme. 

Més informació
De comerciar àmfores de vi per la Mediterrània a exportar a través de TikTok
La ruta del vi del Penedès creix un 35% en nombre de visitants
Barcelona Wine Week, una gran anyada per a la ciutat
Avui et destaquem
El més llegit