Windforce, la porta d’entrada a la impressió 3D

L’empresa, que forma part del grup Excelencia, s’ha posicionat al mercat com la xarxa per accedir a la tecnologia de la fabricació additiva

Un dels projectes de Windforce és un aparador d'una botiga de Bershka | Un dels projectes de Windforce és un aparador d'una botiga de Bershka |

De distribuïdor a un servei d’impressió (‘service bureau’). És la trajectòria que ha emprès l’empresa tecnològica Windforce, dedicada i especialitzada a fer realitat els conceptes i idees de disseny dels seus clients a través d'una potent xarxa de proveïdors de servei d'impressió 3D i fabricació avançada.  En aquest camp de la fabricació additiva, la firma de la Indústria 4.0, ubicada al DFactory del Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), s’ha erigit en un referent en l’àmbit estatal de la impressió de gran format. Des de la companyia, el gestor de vendes i màrqueting de Windforce, Yonatan Zioni, destaca els dos factors diferencials de la seva activitat. “Som capaços d’oferir un servei complet de clau en mà, a més de facilitar l’accés a un ventall complet de tecnologies”.

El punt nuclear de Windforce és el servei d’impressió 3D per a les aplicacions industrials. Així, desenvolupa a l’acte prototips de les peces, que es construeixen i creen en un període de temps curt. Els sectors principals que reben l’activitat de la companyia formen part dels àmbits industrials, la construcció i la publicitat. “Les nostres col·laboracions solen sorgir perquè als nostres clients els hi interessa un treball d’impressió de gran format de forma ràpida i àgil”.

El punt nuclear de Windforce és el servei d’impressió 3D per a les aplicacions industrials

La companyia, que forma part del grup Excelencia Tech, distribuïdor principal de les impressores de la marca Stratasys, acostuma a iniciar el procés productiu amb l’escaneig de peces físiques. Gràcies a la seva àmplia xarxa de proveïdors a tot l’Estat, més de 20, Zioni assenyala que “donem accés i acompanyament al client a serveis com la impressió metàl·lica, els filaments, les poliamides o els acabats”. En aquest viatge del concepte a la realitat, Windforce executa el procés de clau en mà, en què el seu client pot encarregar una peça i l’empresa la pinta, l’acaba i l’escaneja en un termini d’entre dues setmanes i un mes.

Enginyeria inversa

Windforce s’ha acabat convertint en una assessoria de serveis en impressió 3D, subministrant el desenvolupament de productes i una innovadora fabricació digital, des del concepte fins a l'execució. A través de la seva xarxa de socis i col·laboradors, la firma obre la porta a tecnologies com les de Stratasys, Massivit i la impressió de metall, entre altres. A més, ofereix una gamma completa de serveis que inclouen escaneig 3D, enginyeria inversa per a la creació de motlles i disseny de components en 3D. Aquest ventall ajuda que el servei de consultoria es complementi amb la producció de peces sota demanda ‘end to end’.

Mitjançant la seva presència al DFactory, Windforce espera incrementar les col·laboracions empresarials. En aquest sentit, Zioni parla d’un exemple d’aquests moviments. Es tracta de l’aliança entre Picvisa, la mateixa Windforce i Leitat en el desenvolupament d'una maqueta de la màquina Ecopick de la primera per a poder mostrar una rèplica dels seus productes de manera innovadora en la fira IFAT Worldwide de Munic, que tindrà lloc l’any vinent.

De moment, Windforce que compta amb només dos anys de vida, es troba en una fase de creixement, ja que fa sis mesos era un distribuïdor de màquines. Ara, el seu gestor de vendes i màrqueting de Windforce, Yonatan Zioni, explica que “estem duent a terme una reidentificació del mercat, contactant amb clients de tot l’Estat, especialment de Catalunya i Madrid”. Aquesta prospecció s’està efectuant en empreses d’aplicació industrial, publicitat i construcció.

Un dels projectes emblemàtics de la companyia ha esdevingut la fabricació d’una peça de gran format per a l'aparador d'una de les botigues de Bershka, una iniciativa que requeria l'ús de la impressió 3D de gran format. Windforce explica que “el repte va ser haver de produir una maqueta a gran escala d'una bossa amb forma de cor i amb un termini d’entrega ajustat”.

Un dels projectes emblemàtics de la companyia ha esdevingut la fabricació d’una peça de gran format per a l'aparador d'una de les botigues de Bershka

Aliança tecnològica

A principis de l’any 2023,  Excelencia Tech i  Windforce 3D van anunciar la formació d'una aliança estratègica per a accelerar l'adopció de la tecnologia d'impressió 3D dels seus clients i ampliar les aplicacions i casos d'ús, emprant sempre les millors tecnologies disponibles en el mercat. En aquell moment, des d’Excelencia Tech van explicar que “amb les marques que representem, ens veiem com a ambaixadors de l'adopció de solucions avançades orientades a la Indústria 4.0. Actuem a través d'una gran varietat de verticals, oferint una solució de 360 graus tant a les empreses que busquen fer els seus primers passos en la fabricació additiva com a aquelles que ja tenen experiència en el sector. Per a això, comptem fermament amb els nostres clients que ofereixen serveis d'impressió 3D, que continuen invertint en nosaltres com a part dels seus plans d'expansió. El seu èxit és el nostre èxit i mai hem d'oblidar-lo”.
 
Com a projectes de futur, Windforce manté el somni de consolidar-se com un centre d’impressió de referència a l’Estat espanyol mitjançant la incorporació de les noves tecnologies i mantenint la seva essència de facilitar i accedir de forma directa o indirecta a qualsevol d’elles a través de la xarxa de col·laboradors. Tal com afirmen els seus creadors, “si existeix la tecnologia d’impressió 3D, a Windforce et podrem ajudar”.

Més informació
Imhoit, la ‘UCI’ de les dades
Innovae, el catalitzador per digitalitzar el coneixement
Avui et destaquem
El més llegit