• Economia
  • Wizz Air tancarà l'any amb una oferta de 3,3 milions de seients des de Barcelona

Wizz Air tancarà l'any amb una oferta de 3,3 milions de seients des de Barcelona

L'aerolínia deixa la porta oberta a aprofitar els buits de Ryanair tot i que assegura que no és la seva estratègia

Wizz Air va néixer el 2003 i, un any després, va incorporar Barcelona com a destí | EP
Wizz Air va néixer el 2003 i, un any després, va incorporar Barcelona com a destí | EP
Redacció VIA Empresa | ACN
01 d'Octubre de 2025 - 08:57

Wizz Air haurà ofert un total de 3,3 milions de seients des de Barcelona aquest any des de i cap a l'aeroport del Prat des del gener i fins a finals d'aquest any. De moment, segons la companyia, entre gener i setembre ja ha transportat més de 2,2 milions de viatgers, un 13,8% més que en el mateix període de l'any passat. El director de comunicació de Wizz Air, Andras Rado, ha reivindicat el paper de l'aerolínia com a tercera aerolínia del Prat, des d'on vola a 26 destinacions de 15 països diferents, i ha afirmat que Wizz Air podria aprofitar els buits que hagi pogut deixar Ryanair pel seu enfrontament amb Aena. "Nosaltres creixement sense aquests buits, però si n'hi els aprofitarem tot i que no és la nostra estratègia", ha comentat Rado.

 

En una trobada amb mitjans, Rado ha explicat que l'objectiu de la companyia és créixer a Barcelona i arreu de l'Estat. "Barcelona i Catalunya són mercats molt importants per a nosaltres i no volem deixar de créixer", ha comentat el director de comunicació de la companyia, que ha recordat que Wizz Air és el tercer operador al Prat. Així mateix, ha dit que la companyia apostarà per les ciutats més conegudes d'Europa però també per a altres "més interessants i més desconegudes".

"Barcelona i Catalunya són mercats molt importants per a nosaltres i no volem deixar de créixer"

Sobre l'ampliació de l'aeroport del Prat, Rado ha apuntat que "sempre és una bona notícia" perquè la ciutat "entén que el turisme i les connexions aèries són molt importants per a l'economia". El directiu ha assegurat, d'altra banda, que Wizz Air no té previst obrir una base a curt termini, i ha deixat clar que la companyia s'ho podria plantejar un cop finalitzades les obres.

 

Segons l'aerolínia, des de l'arribada a Barcelona, ha contribuït a la creació d'uns 12.000 llocs de treball indirectes a les indústries catalanes. Actualment, ofereix connexions amb 26 destinacions de 15 països diferents i és l'únic operador a Bratislava, Cluj, Craiova, Iasi, Katowice, Kutaisi, Skopje, Timosoara i Breslau.