• Economia
  • Els zillennials, la microgeneració oblidada (i que són una gran font d'ingressos)

Els zillennials, la microgeneració oblidada (i que són una gran font d'ingressos)

Les empreses de consum es bolquen en una “intensa” batalla per conquerir uns joves amb singularitats úniques i gran poder adquisitiu

Molts zillennials tendeixen a valorar l'autenticitat i la connexió humana per sobre de tot | iStock
Molts zillennials tendeixen a valorar l'autenticitat i la connexió humana per sobre de tot | iStock
Gemma Fontseca, cap de redacció de VIA Empresa | VIA Empresa
Cap de redacció
Barcelona
24 de Novembre de 2023
Act. 24 de Novembre de 2023

Baby Boomers (1949-1968), generació X (1969-1980), millennials (1981-1993) i generació Z (1994-2010). Cada generació ha sigut batejada pels investigadors per estudiar el seu comportament sociològic i antropològic, a més de com interaccionen, de quins recursos econòmics disposen i de com es relacionen amb la tecnologia. Ara bé, fa poc ha saltat la gran sorpresa: hi ha una microgeneració atrapada entre els millennials i la generació Z que cal tenir en compte i es diu zillennial. I pista, poden ser una "mina d'or" en tots els sentits. Imprescindible conèixer-los a fons.

 

Per què és important endinsar-se en el món dels zillennials? En primer lloc, per entendre que han nascut entre el 1993 i el 1998 i que es defineixen com "massa joves per relacionar-se amb els millennials i massa grans per relacionar-se amb la generació Z". Per tant, existeix des de la definició d'un mateix com a zillennial, fins a relacionar-se amb un company de feina que ho és o també una parella, un familiar o una amistat. Un exemple aclaridor: si els més grans d'edat es poden relacionar amb un Walkman i els petits amb un iPod, els zillennial serien un MP3 atrapat en plena evolució.

Els zillennials es defineixen com "massa joves per relacionar-se amb els millennials i massa grans per relacionar-se amb la generació Z"

“L’ús de les generacions és un tema sociològic d’identificació de fora que resulta útil per la societat, tot i que poden posar al mateix sac a perfils molt diferents”, apunta Xavi Sala, responsable de màrqueting de Prosperity Digital. “Cada generació té un abast de 15 a 20 anys, però la transformació digital ha provocat que sorgeixin subsegments entre el gran salt que hi ha amb els millennials i la generació Z”. És a dir, els zillennials s'han criat abans del naixement dels smartphones, però també han viscut l’explosió definitiva de la part digital.

 

El gran tret distintiu té a veure amb el poder adquisitiu, ja que molts d’ells tenen actualment entre 27 i 30 anys i majoritàriament viuen amb els progenitors. “Tenen feines relacionades amb la creativitat, el disseny, la comunicació, el màrqueting  i amb gustos molt refinats”, continua Sala. Un tret que també poden compartir amb els més joves, com ara el gust per les oficines flexibles i els espais oberts. “Prohibit ubicar-los en una oficina fosca -similar a un soterrani- o que es coneix amb el terme d’old school”, aconsella l’expert.

"A grans trets, es pot considerar que els zillennials són els principals impulsors de la transformació dels models de treball i defensen que qüestions com el benestar i la salut mental siguin una prioritat en tota mena de companyies", explica Óscar Cebollero, director de Perm Recruitment de Hays al Nord, Est i Sud d'Espanya. "Són perfils exigents i que busquen un projecte sòlid en què realment se'ls ofereixin oportunitats de desenvolupament professional. Per això, és imprescindible oferir un pla de carrera realista que motivi el professional, especialment ara que la seva incorporació al mercat laboral és molt recent".

L'autenticitat, com a gran valor

Els zillennials valoren l'autenticitat com a gran tret de personalitat | iStock
Els zillennials valoren l'autenticitat com a gran tret de personalitat | iStock

Tot i créixer en un món influenciat per les xarxes socials, molts zilleninals tendeixen a valorar l'autenticitat i la connexióhumana per sobre de la part superficial. Tenen gran consciència social i política i sobretot lluiten per la igualtat de gènere, la diversitat i la sostenibilitat. També aposten per combinar la vida professional amb la personal i els agrada emprendre. Sempre que poden gaudeixen d'experiències multiculturals i viatgen pel món.

Si els més grans d'edat es poden relacionar amb un Walkman i els petits amb un iPod, els zillennial serien un MP3 atrapat en plena evolució

Finalment, es tracta de la generació que ha crescut en els felicos 2000 durant la infantesa, amb un gir de 180 graus durant l'adolescència, a causa de viure en primera persona la crisi financera del 2008 i tot el que va significar. Posteriorment, l’aparició de pandèmies i guerres els han fet ser més previnguts en termes de despeses i deutes.

Això vol dir que una gran part dels consumidors joves no paguen ni lloguer ni hipoteca. Si hi afegim que molts ja tenen uns ingressos estables i que han crescut amb Internet, els zillennials són compradors experts amb molts diners disponibles. I les empreses de consum ho tenen clar: els zillennials són una mina d'or per tenir en compte i, en època de Black Friday i Nadal, encara més. Benvinguda migrogeneració que té molt a dir.