• El 'do it yourself' dels manetes de la llar

El 'do it yourself' dels manetes de la llar

La start-up catalana Tu&Co crea una plataforma de venda de productes i disfusió de vídeos per fer un mateix les petites reparacions de la casa

    L'equip de Tu&Co
    L'equip de Tu&Co
    28 d'Octubre de 2014 - 05:30
    Quan l'economia no passa per la seva millor situació, i les llars fan mans i mànigues per retallar la despesa, que s'espatlli una aixeta pot ser el drama del mes. Bé, sempre i quan un no sigui prou manetes ni tingui prou coneixement per a estalviar-se trucar a un especialista. Com que de privilegiats d'aquesta mena no n'hi ha gaires, Tu&Co es pot convertir en l'eina més estimada pels qui no tenen por al risc.

    La start-up, nascuda a Barcelona el febrer de 2014, s'ha d'entendre com "una plataforma que pretén mantenir i millorar casa teva sense que t'hagis de moure des del sofà i a un preu competitiu". És la definició del CEO del projecte, Joan Gallego, qui detalla que a la pàgina web s'hi poden trobar, a més dels productes necessaris per fer qualsevol reparació, diversos vídeos, tutorials, guies de compra i consells per als usuaris.

    Que Tu&Co guanyi impuls amb rapidesa no és casualitat, sinó que és pur mimetisme del que ja a passat amb altres plataformes estrangeres similars. I va ser aquest èxit el que va dur els fundadors a portar a l'Estat espanyol el que ja es fa a altres països. Ara per ara, pensen a seguir creixent i en millorar el servei d'atenció telefònica i xat amb especialistes que també ofereixen als clients.

    De professional del sector a emprenedor
    Aprofitar l'experiència adquirida en un sector s'està començant a convertir en un pas natural abans d'embarcar-se en l'emprenedoria. Tu&Co és un altre dels casos en els quals els seus fundadors, tant Gallego com Jordi Mercader, soci i COO, han nodrit la idea amb els seus coneixements en distribució.

    De fet, consideren que això és un valor afegit que el client també percep. Gràcies a saber com funciona la comercialització de productes de ferreteria i fontaneria, entre altres, i el seu mercat, saben quins productes i quines marques han de formar part del seu catàleg. Concretament, Gallego remarca que intenten treballar amb proveïdors de tot arreu, no només catalans, precisament perquè es tracta d'un àmbit on les empreses estan molt internacionalitzades. A més a més, destaca que busquen marques que no siguin cares i que tinguin prestigi, com és el cas de Roca o Astral Pool.

    L'equip d'atenció al client també compleix el requisit de tenir experiència prèvia. És més, en el seu cas, era imprescindible, segons dóna a entendre Gallego: "Tots són empleats que han treballat amb empreses d'instal·lació, distribució o comercialització de productes de la llar. Per tant, estan acostumats a respondre dubtes de dificultat elevada com els que solen tenir els clients i així podem oferir una atenció comercial tècnica de qualitat i resolutiva".

    Treure rèdit del DIY
    "En la mesura en què la gent es pot estalviar 100 euros per canviar una aixeta, si t'expliquen com fer-ho i veus que no és difícil, ho fas". Així s'explica el llançament dels tutorials i vídeos per orientar els usuaris en la reparació de petites coses de la llar. És per això que el context econòmic, situa Gallego, és el principal motor que ha impulsat la idea, però la moda que viu el do it yourself (DIY) tampoc es queda enrere.

    Tots els consells i vídeos es publiquen a través del blog que la start-up té: Aprende y mejora. "Amb el blog oferim aquest servei més proper, més d'explicar com has de fer les coses i de donar resposta a les preguntes directes que ens fan", especifica el CEO, "mentre que la venda e-commerce és directament a partir del web".

    La producció dels vídeos va a càrrec d'una tercera empresa, donant forma als guions que Gallego i Mercader elaboren. Una sinergia que cada cop és més habitual gràcies a la capacitat viral del vídeo a la xarxa, i per ser un canal dinàmic i que permet adquirir coneixements amb facilitat.

    Una start-up novella, però ambiciosa
    No fa ni un any que el portal està actiu. Malgrat això, suport no li falta. Tu&Co està dins l'acceleradora Connector, amb el suport de Carlos Blanco. A més a més, s'estan preparant per iniciar una segona ronda de finançament que els permeti ampliar els seus objectius de futur.

    Aquests diners se sumarien al volum de recursos propis invertits en la constitució de la societat uns mesos abans de la presentació. I un posterior crèdit de l'Institut Català de Finances de 100.000 euros i una aportació privada d'inversors de la mateixa quantitat els va ajudar a fer el darrer pas: iniciar l'activitat.

    En el seu pla d'acció, el 2015 inclou ampliar els productes en comercialització i la inversió destinada a la partida de màrqueting digital.

    Per suposat, pensen també a sortir a fora, tot i que amb prudència. Gallego explica que primer volen testejar mercats i fer el pas allà on vegin més facilitats o oportunitats.