La startup que duu turistes xinesos més enllà de Barcelona

Dos emprenedors creen A Journey to the West, una plataforma d’activitats d’aventura al territori català enfocat al mercat de la Xina

A Journey to the West vol atraure turistes xinesos a Catalunya | iStock A Journey to the West vol atraure turistes xinesos a Catalunya | iStock

“La marca Barcelona ven molt i és un focus d’atracció per al turisme xinès”. Així opina Guillermo Bosque, cofundador de A Journey to the West, en explicar els motius que els han impulsat a llançar la seva plataforma. La startup ofereix activitats d’aventura per Catalunya per als turistes xinesos que visiten el territori però volen allunyar-se dels típics viatges en grup i completament organitzats.

“De la mateixa manera que a occident hi ha hagut una evolució cap a un turisme que busca més l’experiència, igual passa a la Xina. Però és un sector que està passant molt desapercebut en el nostre país”, assenyala Bosque. És per això que la startup, nascuda el juliol del 2018, vol facilitar l’arribada a Barcelona de turistes del continent asiàtic.

Però què impulsa a un arquitecte català a crear una plataforma per a turistes xinesos? La unió de la passió pels viatges d’aventura i l’experiència de viure durant molts anys a Xangai. “Vaig veure que les noves generacions xineses demanaven unes coses que no se’ls estava oferint”, explica l’emprenedor. És per això el 2016 que es va associar amb un amic de la Xina per desenvolupar aquesta idea de negoci.

Xinesos enamorats de Catalunya

A Journey to the West ofereix activitats d’aventura com esquí, escalada, trekking o rutes en bicicleta per tot el territori català. Van dirigides principalment a dos tipus de públic: d’una banda, les persones que ja practiquen algunes d’aquestes activitats a la Xina i que això constitueix la seva principal motivació de viatge; i d’altra, turistes que vénen a visitar Barcelona i que busquen fer coses diferents.

Bosque: "La marca Barcelona ven molt i és un focus d'atracció pel turisme xinès"

“Ens hem enfocat molt a Catalunya, per la marca Barcelona, i per això busquem activitats que es puguin fer a prop de la ciutat”, explica Bosque, qui afegeix que “aquests turistes vénen a Barcelona, visiten la ciutat, però són viatgers independents que no viatgen en grup sinó que ells mateixos el planegen i nosaltres som una de les parts de la seva escapada”. És per això que la majoria de xinesos que utilitzen la plataforma de A Journey to the West són parelles o grups petits d’amics.

Per a la startup, tot i que l’estiu és una època forta per atraure turistes xinesos, altres mesos de l’any com el setembre, l’octubre, el març o durant l’any nou xinès, que es celebra el febrer, també li donen un fort impuls.

WeChat, l'app per vendre i donar-te a conèixer a la Xina

Per tal de captar els turistes asiàtics i arribar a un major nombre d’usuaris, A Journey to the West utilitza la plataforma per excel·lència a la Xina, WeChat. Es tracta d’una aplicació de missatgeria instantània com el WhatsApp però que també és una xarxa social i es pot pagar qualsevol cosa a través del WeChat Pay.

La startup ha aconseguit una passarel·la de pagament que enllaça WeChat amb la seva pàgina web i d’aquesta manera els clients es poden inscriure als viatges i pagar-ho tot a través de l’app xinesa.

“Un dels problemes d’aquest tipus de client és que per a ells trobar i organitzar un viatge fora de la Xina és molt difícil, perquè Google està censurat i tenen altres plataformes que en els països occidentals no s’utilitzen. És per això que nosaltres els proposem l’escapada ja directament a les seves plataformes”, explica Bosque.  A més de les dificultats que pot suposar l’idioma i el sistema de pagament, ja que a la Xina no s’utilitzen ni Visa ni PayPal. “WeChat té actualment 900 milions d’usuaris actius al país asiàtic, mentre que aquí ni es coneix. La diferència cultural és brutal”, afegeix l’emprenedor.

Els fundadors de A journey to the west

Els fundadors de A journey to the west | Cedida

Comunitat d'aventurers asiàtics

La startup va portar la seva idea de negoci als premis FuTurisme, celebrats el passat mes de maig, on van acabar de desenvolupar el projecte i van guanyar el tercer premi. Durant els darrers mesos l’empresa s’ha dedicat a organitzar viatges, omplir la seva cartera d’activitats i adaptar el producte a la plataforma i al seu target.

Bosque: "Per als xinesos, organitzar un viatge a l'estranger és molt difícil perquè no tenim les mateixes plataformes. Per exemple, Google està censurat"

El seu objectiu és tenir una mitjana de 250 reserves durant el primer any i acabar de resoldre tots els temes tècnics de la plataforma per després començar a fer accions de màrqueting i crear una gran comunitat d’aventurers. La startup, que s’ha finançat de moment amb recursos propis i gràcies als 3.000 euros del premi de Barcelona Activa, té al cap obrir-se al finançament extern un cop hagi passat el primer any de consolidació del projecte.

Més informació
Un Smartbox de festes populars catalanes
Quan viatjar amb nens ja no és un problema
Seven Miles, emprendre és un viatge de luxe
Avui et destaquem
El més llegit