Childcare On, el WhatsApp entre escola i famílies

La startup crea diverses aplicacions per tal que els pares puguin seguir el dia a dia dels seus fills al col·legi

L'equip de Childcare On al 4YFN | Cedida L'equip de Childcare On al 4YFN | Cedida

Quan un és mare o pare, el fill ocupa tots els seus pensaments i preocupacions tot el dia, a tota hora. Ni quan és a l’escola, un pare o mare deixa de pensar en si el nen estarà bé, si tindrà algun problema o necessitarà alguna cosa. Però, de vegades, la comunicació entre les escoles i les famílies no és del tot eficient. Una nota a l’agenda del nen que no arriba mai als pares o un paper amb informació important que es perd pel camí cap a casa són exemples típics de quan la comunicació falla. Ara, amb el WhastApp i les noves tecnologies, sembla que ha de ser tot molt més senzill, però “les xarxes socials no estan pensades per l’educació”, assenyala Sergio Juarez, cofundador i CTO de Childcare On. És per això que Juarez i Tània Rodríguez, els dos fundadors d’aquesta startup, van decidir desenvolupar un software específic per millorar la comunicació entre les escoles i les famílies.

Childcare On, nascuda l’agost del 2017, es dedica a desenvolupar software per l’educació. La startup ofereix a les empreses educatives, ja siguin escoles de bressol, escoles de primària, centres d’activitats extraescolars o campaments d’estiu, una eina de comunicació per informar de tot el que necessiten saber els progenitors sobre els seus fills mentre estan a l’escola. Gràcies a Childcare On, els pares poden conèixer qualsevol comunicació dels mestres, accedir a l’agenda, saber els horaris de classe dels nens i veure les fotos que els professors pengen de les activitats realitzades a l'aula.

Comunicació dins i fora de l'aula

Actualment, Childcare On compta amb quatre apps al mercat. La primera que va néixer va ser Childcare On, l’app per l’escola de bressol. “La idea va sorgir quan vam veure els problemes comunicatius que hi havia entre les escoles de bressol i les famílies, ja que és l’etapa en la qual els fills requereixen més atenció i quan els pares volen saber més com estan a la guarderia”, explica Juarez. Però un cop llançada aquesta aplicació, els fundadors van veure que aquest mateix model es podia aplicar als diferents nivells educatius i també fora del col·legi.

Juarez apunta que "la comunicació a través de les nostres apps disposa d'una protecció legal que les xarxes socials no tenen"

Per això, van crear també School On (l’app per a l’escola primària), School Off (per a les activitats extraescolars) i Campus On (per a campaments d’estiu per a nens). “Al final, l’escola ha de comunicar-se amb els pares i ho pot fer a través de les nostres plataformes o a través de les xarxes socials habituals, però amb la diferència que nosaltres tenim un control que altres plataformes com Facebook no tenen”, apunta l’emprenedor. Segons Juarez, a les apps de Childcare On es poden pujar fotos dels nens sense el problema de la protecció de la imatge del menor, ja que els pares només poden descarregar les fotos individuals del seu fill, no les grupals.

A més, les aplicacions també inclouen informació sobre les excursions que es fan, les notes o reunions amb els mestres, entre altres.

Childcareon3

Tània Rodríguez i Sergio Juarez, fundadors de la starup | Cedida

Una app adaptada a cada escola

El model de negoci de Childcare On es basa en tres models diferents. El model bàsic és l’app més senzilla i que la startup posa al mercat per a qualsevol escola o centre educatiu. Després hi ha el mateix producte però amb canvis, com per exemple una AMPA (Associació de Mares i Pares d’Alumnes) que està fent servir School Off però ha demanat que l’idioma sigui en Euskera -fins ara només tenen català, castellà i anglès- i amb un apartat d’assegurança en cas que els nens es facin mal. I finalment hi ha el tercer model, que seria el cas de l'aplicació desenvolupada per al col·legi La Granja de Santa Maria de Palautordera, que és un software desenvolupat exclusivament per a ells.

El fet que tot el software sigui desenvolupat internament pels mateixos treballadors de la startup facilita molt que es puguin adaptar a les necessitats de cada escola. Actualment, compten amb 15 centres que ja utilitzen les seves apps, alguns dels quals les estan fent servir al 100% i d’altres que estan començant a implementar-les. “Donem a les escoles un temps perquè provin la plataforma i si necessiten algun apartat que no hi és, el podem desenvolupar només per a ells”, explica Juarez. La startup està present arreu del territori espanyol i també està fent una prova pilot a alguns països d’Amèrica Llatina.

Un total de 15 centres educatius ja utilitzen les apps de Childcare On, tot i que la majoria són escoles de bressol

Amb el poc temps que porten al mercat, la startup, que ha participat al programa Escola Dones Emprenedores de Barcelona Activa, ha obtingut una facturació de 15.000 euros el 2017. Tot i això, l’objectiu és que aquest 2018 sigui l’any de creixement de l’empresa i tanquin amb una facturació de 60.000 euros. Així mateix, els fundadors, volen aconseguir més clients en tots els nivells educatius, ja que de moment el 90% d’ells són a l’app de l’escola de bressol.

Cap a una educació més personalitzada

L’objectiu principal de Childcare On és millorar la comunicació entre els mestres i els pares. No obstant això, l’ambició dels seus fundadors no acaba aquí i volen crear nous productes que serveixin per millorar l’educació dels nens en tots els sentits. “L’educació actual és la mateixa per a tots els alumnes d’un mateix curs, sense diferenciar si alguns nens tenen més aptituds en unes matèries o en unes altres”, assenyala Juarez. Per això, els emprenedors volen donar una educació més personalitzada per a cada alumne i crear una app que proporcioni als nens activitats o exercicis que s’adaptin al seu nivell d’aprenentatge.

La startup està treballant amb intel·ligència artificial per tal que es pugui detectar el nivell d’aprenentatge de cada nen en cada moment i oferir els exercicis necessaris per millorar en aquelles parts que els costa més. A més, també plantegen l’opció d’introduir un apartat de consells a les seves apps on es recomanin activitats o visites culturals per fer els caps de setmana amb els pares. “Serien recomanacions més extra acadèmiques però que poden ajudar molt a l’aprenentatge dels fills”, conclou l’emprenedor.

Més informació
Afterscool, la connexió entre escoles i pares del segle XXI
Clickedu, l'escola digital al núvol
Agoopa, la xarxa social per a mares i pares moderns
Avui et destaquem
El més llegit