Collage Studio, la comunicació creativa sense límits

La startup es defineix com un estudi creatiu i ofereix un servei integral en el tractament del disseny i l'organització d'esdeveniments

Àngela Fermín, Maria Torres i Isabel León conformen Collage Studio | Cedida Àngela Fermín, Maria Torres i Isabel León conformen Collage Studio | Cedida

Webs, pots d'espècies, targetes, decoracions, pòster, llibres, tríptics i un llarguíssim etcètera completaria la llista dels àmbits que treballa la stratup Collage Studio. No hi ha suport físic o digital que es resisteixi a les mans d'Àngela FermínMaria Torres i Isabel León. Les tres emprenedores que venien de l'estudi del disseny gràfic i la comunicació han unit forces per tirar endavant aquest projecte basat en la versatilitat i la creativitat. 

Més info: Cymatic, esdeveniments audiovisuals a mida

Collage Studio neix al nínxol de la comunicació i el disseny gràfic. Duran, aproximadament, els seus primers tres anys de vida l'empresa es mou en aquest mercat i consolida una xarxa de contactes i clients. A través de la seva experiència les emprenedores van detectar que calia una tercera pota en el seu negoci que suplís les necessitats de les empresses en l'harmonització de la seva imatge en productes i esdeveniment. "El nostre valor afegit és que amb nosaltres t'estalvies interlocutors, podent abaixar el pressupost en tenir una menor quantitat de proveïdors i tot té un sentit únic. Tot es gestiona d'una mateixa manera, amb una mateixa imatge" assegura Fermín, cofundadora de l'empresa. 

"Som bastant versàtils i tenim una formació comuna, però cada una despunta amb la seva personalitat"

Fluïdesa en el treball

"Som un estudi creatiu i allà, en aquell paraigua, ja introduïm els aspectes d'agència de comunicació i agència d'esdeveniment" aclareix Àngela Fermín. La stratup planteja la seva feina des d'una visió molt transversal de la comunicació. "Parlem de comunicació que ja interrelaciona disseny i esdeveniments. Amb tot es comunica, una web, un pòster, una trobada o un gràfic" assegura Fermín. 

Per això es dirigeixen a diversos públics i treballen en una amalgama de mercats. Malgrat tot, les emprenedores acorden resumir-ho en dos principals mercats: una branca de disseny i una altra de l'esdeveniment, amb una estratègia comunicativa com a fil d'unió. Això les porta a tenir dos tipus de clients, els que volen algun redisseny de marca, la creació d'un gràfic o una web i els que contacten amb elles per organitzar un esdeveniment. L'empresa ha aconseguit fidelitzar una certa cartera de clients, fet que a suposat que cada cop més sovint els seus clients els hi demanin els dos serveis. Empreses com Burriac, La Caixa o BTS complementen l'ampli dossier de la jove companyia. 

Totes tres tenen una profunda compressió de la fluïdesa de la comunicació al compartir un backgraound formatiu. Això no impedeix que totes aportin el seu toc personal a l'empresa, com recorda María Torres, cofundadora: "Som bastant versàtils i tenim una formació comuna, però cada una despunta amb la seva personalitat". Torres exposa que cada una de les integrants de la stratup s'ha fet càrrec d'una branca del negoci en funció de les seves preferències, però que totes acaben fent majoritàriament de tot. 

Un dels clients de College Studio és Burriac |Cedida

Un dels clients de Collage Studio és Burriac |Cedida

Nous reptes, més creativitat

Collage Studio es mou i es creix davant els nous reptes, com les seves components. El salt cap a un nou mercat ha estat tan arriscat com exitós. L'empresa, que ha passat per la incubadora de Barcelona Activa, va començar finançant-se amb recursos propis i ha anat creixent progressiva, però ininterrompudament els primers anys. "Ha estat un creixement pausat al principi perquè en el disseny gràfic quan tens un encàrrec no tens masses despeses, ja que es tracta de la teva creativitat, però sí que requereix molt temps", recorda Fermín. 

En canvi, quan es van decidir a assaltar el mercat dels esdeveniments la companyia ha experimentat un creixement sobtat. "En l'organització d'un esdeveniment el treball és molt diferent, és més intens i concentrat en menys temps. Però tot plegat ens ha permés doblar la facturació aquests dos últims anys", celebra la cofundadora. 

Fermín, Torres i León gaudeixen dels desafiaments i els nous projectes. De manera que, com estan fent fins ara, es plantegen seguir diversificant els seus projectes i les seves activitats. Volen seguir explorant la seva creativitat en àmbits diferents i, actualment, se senten molt còmodes en el nou espai d'esdeveniments en el que s'obren camí. 

Més informació
La companyia que 'alimenta' els grans esdeveniments
Barcelona, seu de la cimera europea més important d'esdeveniments
Avui et destaquem
El més llegit