Cymatic, esdeveniments audiovisuals a mida

L'empresa es reinventa i s'especialitza en el sector corporatiu, sobretot pel que fa a la gestió i producció de fires i congressos

Una celebració de Cymatic | Cedida Una celebració de Cymatic | Cedida

Cymatic és tot un exemple empresarial de reinventar-se. Prova d’això ja es remunta des dels seus inicis als anys seixanta, quan va desenvolupar el primer circuit híbrid per a televisors en blanc i negre: CYMA-KIT 072. Deu anys més tard, Cymatic va passar a fabricar televisors en color i va començar a expandir les seves ventes arreu del territori nacional, des de Capellades fins a tota la geografia estatal.

Tot i aquest lideratge, amb l’arribada de les grans superfícies que venien televisors de marques asiàtiques, l’empresa no podia fer front a la competència davant aquests preus tan competitius; però, tot i així, va voler seguir fidel a les seves màximes premisses: el desenvolupament tecnològic, la investigació i la innovació.

Sempre a l’avantguarda de la innovació i la tecnologia

Així doncs, va aprofitar aquell moment per convertir-lo en una oportunitat: emergent una nova activitat, el renting o lloguer d’equips audiovisuals per a fires, congressos i tot tipus d’esdeveniments. “La meva sorpresa va ser quan vaig veure que era molt més rendible llogar que vendre”, explica Joan Roset, CEO de Cymatic. A partir d’aquesta dinàmica l’empresa va anar creixent dins d’aquest sector. Vam ser de les primeres empreses -perquè sempre hem volgut ser innovadors i hem volgut oferir als nostres clients productes que es diferenciïn- en comprar pantalles planes. Sempre hem estat a l’avantguarda de la tecnologia”, raona Roset.

Pedro Sánchez en un escenari preparat per Cymatic | Cedida

Pedro Sánchez en un escenari preparat per Cymatic | Cedida

En aquest sentit, des de Cymatic són conscients que la innovació juga un paper gran en el sector audiovisual. Amb el pas dels anys, han seguit aquesta línia i aposta per la innovació i han incorporat al seu core business equipament audiovisual d’última tecnologia. La seva evolució empresarial ha estat marcada per donar sempre un sí al client, la qual cosa ha revertit en els serveis que ofereixen: ampliant-los i desenvolupant-se a mida de les necessitats dels seus clients.

Especialistes en esdeveniments, fires i congressos

“Ens hem especialitzat en la parcel·la del vídeo, però hem anat creixent en diverses parcel·les com la il·luminació, el so i infraestructures, a partir que el client ens ha anat demanant servir-los en aquests altres aspectes”, detalla Roset. “Ara estem creixent amb tots aquests aspectes. Oferim tot el ventall de les tecnologies per un esdeveniment: vídeo, so, il·luminació, IT, producció i edició de continguts. Donem cobertura per vestir tot l’esdeveniment”.

A la llarga, Cymatic s’ha especialitzat en un sector, el corporatiu, sobretot pel que fa a la gestió i producció d’esdeveniments, fires i congressos. L’empesa igualadina, a més, disposa de seu a Madrid.

Un 'stage' de Cymatic | Cedida

Un stage de Cymatic | Cedida

Estan presents en fires i projectes com Fitur, al Mobile World Congress, el Saló de l’Automòbil i molts altres clients, ja siguin de l’àmbit estatal, europeu i internacional. Com a valor afegit i que respon al seu èxit professional i empresarial, l’empresa té un especial enfocament a l’hora de diferenciar-se de la competència com ho és a través de la innovació tecnològica, així com també, una atenció molt personal, dedicada i implicada amb els seus clients. “Ens involucrem de forma malaltissa en els projectes dels nostres clients. El nostre tret diferencial és aquest, el servei. Pensem i somiem en fer el millor esdeveniment per al client”, conclou Roset.

Més informació
Buff: Innovació i compromís amb el medi ambient
Joan Domènech és reelegit president de la Unió Empresarial de l’Anoia
Quimser: més de mig segle fabricant productes químics per a la indústria del cuir
Avui et destaquem
El més llegit