Coverfy, el corredor d’assegurances al mòbil

La startup planeja vendre el seu sistema a terceres empreses i centrar-se en el seu paper de plataforma tecnològica

Vicente Arias, un dels fundadors de Coverfy, l'aplicació de corredoria d'assegurances | Cedida Vicente Arias, un dels fundadors de Coverfy, l'aplicació de corredoria d'assegurances | Cedida

Vicente Arias va marxar a viure als Estats Units sense data de tornada l’any 2015. Hi anava amb la seva dona, que llavors estava embarassada, i va decidir contractar una assegurança per a cada un. En total, va pagar 292 euros. Mig any després, van decidir tornar i va descobrir que amb només 34 euros hauria tingut la mateixa cobertura que amb les pòlisses que havia adquirit. Això li va donar la idea per muntar Coverfy, una corredoria d’assegurances en forma d’app. La startup va començar a funcionar al 2016 i Arias espera superar les 150.000 descàrregues en acabar el 2019.

“Gestionar les assegurances fa mandra i, de vegades, fins i tot t’oblides que tens alguna pòlissa contractada o la perds i no saps ni on buscar-la”, explica el CEO i cofundador de Coverfy. El viatge i les ganes que ja tenia abans de marxar d’emprendre van unir-se per tenir com a resultat final l’empresa, que va crear juntament amb Manu Arianoff, actualment el director de màrqueting, i Sacha Fuentes, que dirigeix la part tecnològica. “Sóc emprenedor en sèrie; havia deixat la meva feina i anàvem als Estats Units amb la idea de buscar inspiració”, explica Arias.

Més info: "A mi mai no em passa res": Espanya, a la cua de les assegurances de viatge

Quan va tornar, va ser qüestió d’investigar i convèncer els altres dos socis per constituir Coverfy. Cinc mesos després, ho feien i, a l’agost del 2016 aconseguien l’autorització per començar a operar com a corredors d’assegurances. El seu negoci, doncs, és vendre pòlisses de companyies. Actualment, treballen amb 43, entre les quals hi ha les més conegudes –Mapfre, Allianz, Axa, Generali, Catalana Occident, Adeslas, Caser, Fiatc, Asisa, Assistència Sanitària...– i altres de més petites. Amb totes hi tenen acords i els informen dels tipus de pòlisses i preus que tenen a disposició dels clients.

“Gestionar les assegurances fa mandra i, de vegades, fins i tot t’oblides que tens alguna pòlissa contractada o la perds i no saps ni on buscar-la”

Optimitzar les assegurances

“A través d’algorismes, el nostre sistema és capaç de veure si les teves assegurances estan optimitzades per al teu cas: si tens contractades les pòlisses correctes, si podries trobar la mateixa cobertura a un millor preu o si pots unir dues assegurances, per exemple”, explica Arias. De fet, el que li va passar a ell quan va viatjar als Estats Units s’hauria pogut evitar, assegura. D’una banda, tenia una mútua privada de salut a Catalunya i, només afegint a la quota una petita suma, li cobria l’estada a l’estranger. De l’altra, va comprar els bitllets d’avió amb una targeta Visa que inclou una assegurança de viatge.

“Essent conscients d’aquestes dues coses, hauríem pagat 17 euros cadascú i no els 146 que ens va costar”, conclou. Una altra situació molt comuna, diu, és tenir assegurances repetides, ja que algunes pòlisses inclouen cobertures que no coneixem, com sol passar amb les de la llar, que moltes vegades porten incorporada una assegurança per a mascotes. Algunes targetes de crèdit van associades a miniassegurances de vida, fet àmpliament desconegut per al gran públic.

És comú tenir pòlisses repetides: algunes inclouen cobertures que no coneixem, com les de la llar que incorporen una assegurança per a mascotes o les targetes de crèdit amb miniassegurances de vida

Coverfy respon a l’objectiu de defugir aquestes dualitats i, també, de trobar el millor preu per al que necessita cada client. És per això que, un cop introduïdes a l’aplicació les assegurances que ja tenim contractades o les cobertures que ens agradaria afegir-hi, el sistema n’extreu les dades més rellevants i, automàticament, compara les cobertures i ofereix només una opció. Així es diferencien dels comparadors, que ofereixen el millor preu de cada companyia. “A més, cal destacar que el primer preu que diem és el final”.

Les assegurances que tenen una demanda més massiva són les tradicionals: de la llar, per al cotxe, de salut i de vida. Però n’hi ha per a tots els gustos. El boom dels patinets elèctrics ha disparat la venda de pòlisses que donen cobertura en cas d’accident, robatori o desperfectes. També proliferen les d’instruments musicals, les de drons –que són obligatòries– o les que cobreixen les despeses generades per malalties com el càncer de mama. Coverfy funciona també com una biblioteca en què tenir a mà totes les cobertures ordenades i digitalitzades.

Una plataforma tecnològica

Arias espera tancar aquest 2019 amb més de 150.000 descàrregues acumulades i més de 28.000 clients. Coverfy és una de les empreses adscrites al programa d’incubació de Barcelona Activa i compta amb una cinquantena de treballadors. Un equip comercial es va unir a la plantilla a finals del 2017, però la tecnologia que utilitzen és el seu bé més preuat, explica el cofundador. Tot i que no parlen de xifres econòmiques, assegura que “centrem part dels nostres esforços en millorar els algoritmes i en el machine learning”, ja que tenen uns chatbots que s’ocupen de fer preguntes a cada perfil de client per fer-los recomanacions personalitzades.

Precisament els seus plans de futur inclouen vendre la tecnologia que utilitzen a altres empreses. De fet, ja s’hi han apropat algunes per consultar sobre la possibilitat d’utilitzar-la amb els seus clients. “Al cap i a la fi, som una plataforma tecnològica”, diu Arias. L’expansió també és a l’horitzó, però sense dates ni plans concrets que es puguin fer públics, de moment.        

Més informació
La mediació d’assegurances genera 827,34 milions d’euros a Catalunya
Mapfre ven assegurances per Wallapop
Les dones decideixen el 80% de les assegurances
Avui et destaquem
El més llegit