MoreApp, l'aposta per les oficines sense papers

L'empresa digitalitza tots els formularis necessaris en la gestió de processos de les empreses i institucions

Utilitzar l'app de MoreApp en una inspecció per digitalitzar tot el procés | Cedida
Utilitzar l'app de MoreApp en una inspecció per digitalitzar tot el procés | Cedida

Acabar amb els formularis de paper és un dels objectius bàsics de la digitalització. Un propòsit que la companyia d’origen neerlandès, MoreApp, vol fer més fàcil. És per això que el 2016 va fundar una startup a Barcelona sota el mateix nom i a través de la qual dóna servei al mercat llatinoamericà i del sud d’Europa. Una aposta per dir adéu al paper a les oficines i substituir els formularis tradicionals per una app mòbil i amb dades al núvol que es poden consultar en temps real.

Una de les institucions que ja està fent servir el software de MoreApp és l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès. Els inspectors de sanitat utilitzen aquesta aplicació quan han de fer inspeccions en establiments on es tracta amb menjar. “Abans l’inspector anava amb mil papers on apuntava el que veia a l’establiment i, en acabar, donava una còpia a la persona inspeccionada. Però aquest paper molts cops es perdia o no s’entenia bé”, explica el director de negoci i vendes internacional a Barcelona, Arnau Abadal. Gràcies a MoreApp, l’inspector pot fer la seva feina amb el mòbil, fer fotografies i enviar el document de la inspecció en PDF tant a la persona inspeccionada com pujar-lo al núvol a la plataforma que es coneix com a e-administració.

El de Sant Cugat és un exemple d’ajuntament que treballa amb aquest programari, però entre els seus clients també hi figuren el de Salou o el de Santa Coloma de Gramenet. A més d’altres organitzacions i empreses com l’Agència Pública de Barcelona, Siemens, Nestlé o el RACC.

Els membres de l'equip de MoreApp a Barcelona
Els membres de l'equip de MoreApp a Barcelona | Cedida

La digitalització de formularis

El software de MoreApp permet a les empreses i institucions públiques capturar dades sobre processos, substituint els formularis tradicionals de paper per una app mòbil i, per tant, per formularis digitals amb l’objectiu de tenir accés a les dades en temps real. “Ara bé, per a nosaltres la seguretat de les dades és primordial. Són capturades de manera segura i seguint el protocol de la RGPD, per la qual cosa només són accessibles per a les persones que tenen els permisos”, explica Abadal.

Segons l’emprenedor, “l’avantatge d’utilitzar un sistema com el de MoreApp és que l’usuari no necessita cap consultor i pot generar el seu propi formulari segons el que necessiti: enquestes de clima laboral, inspeccions sanitàries, contractes de lloguer de vehicles o controls d’estoc, entre altres”.

La startup comercialitza el seu servei com un SaaS (Software as a Service), de tal manera que en funció de cada formulari que es realitza, cobren un crèdit. Cada crèdit té un preu de 0,25 euros de mitjana i les empreses interessades poden comprar una bossa de crèdits.

Gestionar des de Barcelona el mercat d'Ibèria i Llatinoamèrica

El software de MoreApp és d’origen neerlandès però ja s’utilitza a més de 138 països arreu del món. La companyia té oficines a Rotterdam, Berlín i Barcelona, on la va obrir el 2016 de la mà d’Arnau Abadal. Abadal és llicenciat en Administració i Direcció d’Empreses i, mentre feia un Erasmus als Països Baixos va entrar a treballar a l’empresa neerlandesa. Durant l’any i mig que el jove emprenedor va estar treballant allà, va portar a terme tot el desenvolupament de negoci pel mercat espanyol. “Una vegada vam veure que començava a haver-hi bons resultats, els meus socis i jo vam tornar cap a Barcelona per fundar una empresa des de la qual gestionar Ibèria i Llatinoamèrica”, assenyala Abadal. Dos anys després, la startup controla des de Barcelona els mercats de França, Espanya, Portugal, el Brasil, Xile, Colòmbia, l'Equador i altres països d'Amèrica del Sud.

La plataforma de MoreApp
El software de MoreApp | Cedida

Actualment, la companyia de Barcelona compta amb un equip de set persones i aquest any preveu duplicar la facturació assolida el 2017. “En aquests dos anys hem crescut de forma orgànica, és a dir, a partir del que captàvem dels clients, la qual cosa ens ha permès seguir creixent sense finançament extern”, apunta l’emprenedor.

Els pròxims objectius de la startup són seguir multiplicant per dos la facturació, arribar a una plantilla de 20 treballadors i arribar als 300 clients, el doble del que tenen ara. “Volem tenir més penetració en el mercat espanyol, seguir ampliant mercat amb el Brasil i Portugal i obrir en verticals on ara mateix no tenim molta presència com és el healthcare o l’àmbit de les smart cities”, conclou Abadal.

Més informació
MoreApp, l'estalvi en paper, diners i temps
Desar els tiquets amb un clic
TBS, contra el paper a l'oficina
Avui et destaquem
Comentaris