Les startups catalanes del 4YFN

Les empreses emergents i talent català se citen al certamen d'emprenedoria paral·lel al MWC

El 4YFN és l'esdeveniment d'emprenedoria paral·lel al MWC
El 4YFN és l'esdeveniment d'emprenedoria paral·lel al MWC

La representació catalana al 4 Years From Now (4YFN) no és pas petita. Entre Barcelona Activa, Acció i l'Institut Català de les Empreses Culturals nodriran els stands del certamen. Totes tres entitats acompanyaran els emprenedors en la trobada d'emprenedoria paral·lela al Mobile World Congress (MWC). Més de 50 startups seran les ambaixadores del talent català a l'aparador internacional per excel·lència per a les empreses del sector tecnològic i digital que esperen fer-se un lloc en el mercat pròximament. Sol·lucions per a l'anàlisi de dades pel comerç o tecnologia per millorar la gestió dels hospitals i la sanitat són algunes de les propostes que es podran veure a l'esdeveniment d'emprenedoria aquest any.

La gasolinera al mòbil

Gasport, la startup que permet el pagament pel mòbil en benzineres independents, s'estrena al 4YFN amb un stand de la mà de Barcelona Activa. El seu fundador, Francesc Ribas, torna al 4YFN però ara amb un stand propi. Segons exlica l'emprenedor a VIA Empresa, anteriorment hi havia anat a fer contactes i networking. "Ara esperem fer contactes, trobar inversors i partners, com ara altres startups", diu. Actualment l'aplicació de pagament mòbil per gasolineres ja ha assolit les 20.000 descàrregues i ha afegit una nova funcionalitat. Aquest darrer any Gasport ha afegit una nova plataforma de promoció de benzineres independents més enllà del pagament mòbil "que encara està molt verd aquí", diu l'emprenedor. Gasport ara permet fer promocions personals pels conductors. L'objectiu de Gasport ara és arribar a 10 benzineres i ampliar el seu mercat al Baix Llobregat i el Vallès Occidental.

Els torns conciliadors

La startup Global Planning Solutions (GPS), que es dedica a la planificació de torns en hospitals com ara l'Hospital de Bellvitge o el Parc Sanitari Sant Joan de Déu, s'estrenen amb un stand a la fira d'emprenedoria. El CEO de l'empresa, Carles Ger, i el seu equip acudeixen al 4YFN de la mà de Barcelona Activa. La plataforma de gestió de torns amb vocació de conciliació es fa un lloc entre les startups escollides per ser presents al certamen d'emprenedoria. Segons explica Ger, són especialistes en "gestió i planificació del temps", és a dir, gestionen "persones i recursos basant-nos en les necessitats del negoci per optimitzar la cobertura del servei, però sense perdre la vocació de conciliació". Ara la startup va al certamen per donar a coneixer les seves novetats, donar visibilitat i buscar inversors interessats.

En el darrer any, GPS ha llançat una aplicació mòbil i s'han obert a nous sectors, a part del sanitari, com ara l'hostaleria, el retail i també inclouen control de presència, a més d'orientar-se a clients més petits, segons explica Ger a VIA Empresa. La startup incubada a Barcelona Activa ha elevat la seva facturació per sobre del mig milió d'euros aquest darrer any, fins als 600.000 euros i ja dóna feina a 15 persones.

Foot Analytics, el Google Analytics del comerç

Apropar la tecnologia i l'anàlisi de dades dels comerços online a les botigues físiques ha estat un dels reptes de moltes startups aquests darrers anys. Segons els fundadors de Foot Analytics, "un ecommerce sap quanta gent visita la plataforma, quantes vegades hi entra, quan va ser la darrera vegada que va visitar el web i quanta estona va estar a la pàgina". Però conèixer tota aquesta informació a les botigues físiques és més complicat. Per això, Foot Analytics capta l'afluència de gent en determinats espais a través d'uns sensors amb l'objectiu de fer un Google Analytics del món físic. Després de dos anys, la seva tecnologia ja està present en mercats municipals catalans com el Mercat de Sant Antoni, el Mercat de la Llibertat i el Mercat de Sant Cugat, així com en diferents comerços de marques com Seat, Nostrum i Viena.

BitPhy prediu el futur dels negocis del retail

"Avui dia són moltes les empreses que ofereixen serveis d’anàlisi de dades històriques. Per això, BitPhy fa un pas més i ens avancem al que passarà”, afirma Joan Oller, el fundador i CEO d'aquesta startup, nascuda a finals del 2016. BitPhy elabora models predictius a partir de l'anàlisi de dades del món del retail per conèixer quants clients tindrà una botiga aquell any, quins seran els productes més venuts o com evolucionaran les vendes. L'empresa ja està testant la seva solució a 24 botigues catalanes i espera llançar la seva plataforma al mercat durant la segona meitat de l'any.

Amalfy Analytics, més val prevenir que curar

L'anàlisi de dades es pot aplicar a sectors molt diversos i això és el que ha fet Amalfy Analytics, que ha portat les dades a la gestió sanitària, amb l'objectiu de dotar els hospitals d'una millor gestió dels recursos i estalviar costos. La startup, nascuda a l'estiu de l'any passat, desenvolupa diverses solucions: trobar patrons d'associació per identificar pacients en risc de patir una determinada malaltia, fer una millor prevenció de persones que poden recaure un cop recuperades o detectar els metges més propensos a tenir accidents laborals. Tot per gestionar millor el sistema i evitar les cues al metge o la falta de llits als hospitals.

MonkingMe, l'Spotify català

La startup barcelonina torna per tercer any consecutiu a la fira per excel·lència de l'emprenedoria amb la seva plataforma musical. La primera vegada hi van anar amb la idea de presentar-se al món, mentre aquest 2018 conceben la fira com una manera de "buscar noves sinèrgies i amb empreses amb qui col·laborar per fer créixer el negoci", afirma el seu cofundador i CEO, Raúl Martínez.

MonkingMe vol ser una plataforma de música de referència

Equip de MonkingMe | Cedida

Assisteixen de la mà de l'acceleradora Lanzadera, la del president de Mercadona, Juan Roig, i hi van amb ganes d'aprofitar al màxim el networking i la visibilitat que ofereix un esdeveniment com aquest per impulsar la seva plataforma.

Diet Creator, el teu nutricionista

Diet Creator es presenta com una aplicació que monitoritza la ingesta i despesa energètica d'un usuari perquè el seu especialista li recomani en temps real unes pautes alimentàries. És a dir, és una startup que promou uns hàbits de vida saludables, una tendència a l'alça en la societat actual.

Aquest any s'estrenen a la fira i van amb la idea de donar visibilitat al nou software de nutrició que han llançat amb Indiegogo, segons apunta l'equip. Els assistents podran conèixer la seva proposta si s'acosten a l'stand que tenen al racó d'Acció.

Iomed, modernitzant els metges

Els quatre emprenedors que van impulsar la plataforma dels metges del segle XXI tampoc es volen perdre el 4YFN. Van participar a la passada edició del MWC i ara arriben al certamen d'emprenedors disposats a difondre les virtuts del programa adreçat a professionals sanitaris. Una eina que permet als metges, com explicava el seu cofundador Gabriel de Maeztu en una entrevista a VIA Empresa, "fer un resum ràpid de qui és el pacient i ajudar el metge a dedicar més temps a la consulta i menys a entrar dades".

Family Synergy, l'ou que guarda el teu ADN

La startup de Sant Boi portarà a Fira de Barcelona per primera vegada el seu innovador sistema pensat per emmagatzemar i conservar la informació genètica. Va néixer de la mà d'una família empresària que volia ajudar a prevenir les malalties hereditàries. En forma d'ou, permeten guardar aquesta informació vital per a les persones i convertir-la en una font d'informació per al sector mèdic i, també, en un objecte recordatori dels familiars difunts.

Marta Tomàs, fundadora i CEO de Family Synergy | A. Corón

Marta Tomàs, fundadora i CEO de Family Synergy | A. Corón

Bàsicament, el seu objectiu és "estar al mapa dels negocis", afirma la CEO, Marta Tomàs. Volen contactar amb inversors i buscar nous partners i stake holders per abordar la internacionalització de cara al 2019. Hi van amb el suport d'Acció.

De Barcelona Activa al 4YFN

El CEO de Staryforlong, Luís Osorio, no és nou al 4YFN. Enguany la startup enfocada a oferir nits d'hotel més barates per a les estades de llarga durada repeteix. La startup, que va sorgir de Barcelona Activa, tindrà un stand sota el paraigua del Banc Sabadell.

Qui també acudirà a la fira ja emancipats de l'agència barcelonina és Unsheeping. El fundador de l'empresa, Javier Pons, torna al certamen amb la seva startup que incentiva la despesa del turista en certs establiments per aconseguir l'estada en l'hotel de franc.

Fora del sector turístic, però del braç de la digitalització, també aniran a la trobada d'emprenedoria startups com Tap Tap Tales, la companyia de llibres per a infants amb personalització, o la plataforma per trobar el correu electrònic clau, FindThatLead, que també repeteixen al 4YFN.

Més Informació
Guidd, turisme d'experiències amb vocació social
Gasport, omplir el dipòsit i pagar amb el mòbil
Amalfi Analytics, el xarop dels hospitals
Avui et destaquem
Comentaris