Sucralín endolceix la vida dels diabètics

Nascuda l'any 2010 a Terrassa, l'empresa ha creat l'alternativa al sucre, una proposta que ja ha enamorat els Emirats Àrabs i la Xina

Òscar Gràcia va descobrir les propietats de la sucralosa a Mèxic, en un dels viatges per obrir mercat internacional quan treballava a l'empresa Patentes Mecanicas Pamesa. "La sucralosa és una molècula que s'extreu de la canya de sucre i que permet elaborar edulcorants sense calories però amb el sabor del sucre", argumenta. Va ser aleshores quan es va plantejar posar en marxa Sucralín, l'empresa creada l'any 2010 amb seu a Terrassa i que té com a objectiu convertir-se en l'alternativa al sucre amb el primer edulcorant del mercat, 100% d'origen natural.

Un dels avantatges de Sucralín és que és un producte apte per a les persones que pateixen diabetis (no altera els nivells de glucosa en sang); una malaltia que afecta 422 milions de persones, segons l'últim informe divulgat per l'Organització Mundial de la Salut (OMS) i que aquest dilluns han commemorat el Dia Mundial.

A Espanya, s'estima que 5,3 milions de persones pateixen diabetis, segons dades de la Federación de Diabéticos Españoles (FEDE). Així mateix, a tot l'Estat, es consumeix una gran quantitat de sucre, un 75% del qual prové de productes elaborats. "Salsa de tomàquet, refrescos, sucs, maionesa, brou de verdures, patés... Una infinitat de productes d'elaboració industrial contenen sucres, però la majoria dels consumidors no ho saben", adverteix Gràcia.

"Tenim seguidors que pugen les seves receptes elaborades amb Sucralín i les recomanen. Una mare i una filla de Toledo, fins i tot, han creat un canal de YouTube anomenat Entre fogones están los genes, on publiquen receptes per a diabètics elaborades per elles mateixes amb Sucralín. També rebem trucades de gent que ens dóna les gràcies per haver creat el producte. El cert és que és un projecte molt gratificant... Coses com aquestes són les que ens fan seguir amb la il·lusió del primer dia", reconeix Gràcia. De fet, una de les coses que agraeixen els consumidors és que el producte tingui gust de sucre. "No té sentit fer un pastís si no té gust de pastís. El que volem és que el que et mengis amb Sucralín tingui el gust de tota la vida", afegeix.

Un producte de gran consum
Avui en dia l'empresa compta amb 17 persones, entre personal facultatiu, d'administració, de màrqueting i comunicació, comercials i nutricionistes. Sucralín està present a més de 6.500 farmàcies i herbolaris de tot l'Estat espanyol, així com a diferents supermercats, i a l'estranger. El producte també està destinat a empreses que treballen amb sucre, com pastisseries i restaurants.

Concretament, les vendes de Sucralín a les farmàcies han augmentat un 30% respecte al 2015, segons explica el seu director. L'any passat, la companyia va tancar l'exercici amb una facturació de 500.000 euros, i aquest any esperen superar els 600.000.

Actualment, l'empresa duu a terme una tasca intensiva per donar a conèixer el producte a les empreses que el poden necessitar en el seu procés productiu. "Ens han contactat empreses de Costa Rica, el Marroc i Dubai", afirma el fundador. També volen introduir el producte en nous supermercats. "Estem presents en grans superfícies, com Carrefour, Makro, Valvi, Sánchez Romero i LeClerck, però costa molt entrar-hi. Som fabricants d'un producte innovador, i no tothom està disposat a apostar per les novetats, tot i que quan entrem a una cadena i el client tasta el producte, el nivell de fidelització és molt elevat", assegura Gràcia.

Països àrabs, un gran consumidor de sucre
El producte també té presència a l'estranger. Fa dos anys, l'empresa va iniciar la primera missió comercial exterior a l'Iran i els Emirats Àrabs. Ara també exporten a la Xina. "Són societats amb classes mitjanes emergents que comencen a preocupar-se per l'alimentació i volen reduir el consum de sucre. Per donar una dada, als països àrabs es consumeix un 35% més de sucre que a Europa", relata el fundador.

L'exportació de Sucralín els ha permès veure que "el producte agrada molt", i els ha donat "una major quota de mercat i reconeixement envers els possibles nous clients nacionals". De cara al futur, la voluntat de Sucralín és oferir formats aptes per a tot tipus de necessitats. Actualment, estan immersos en el desenvolupament d'una nova línia de producte, de la qual encara no es poden donar detalls.

"Des que vam néixer, la valoració que fem de l'empresa és 100% positiva, tant pel que fa al creixement com de penetració en el mercat. Ara el nostre objectiu és convertir-nos en l'alternativa al sucre per excel·lència. En aquests moments, estem en negociacions amb empreses de diferent caire i de diferents països per aconseguir-ho, però ja en parlarem a mesura que tanquem acords", avança Gràcia.
Avui et destaquem
El més llegit