Tech Barcelona, la nova marca del Barcelona Tech City

L'organització d'emprenedors canvia de nom, imatge i pàgina web vuit anys després de néixer

La nova marca del Barcelona Tech City, Tech Barcelona, a l'exterior del Pier01. | Cedida La nova marca del Barcelona Tech City, Tech Barcelona, a l'exterior del Pier01. | Cedida

El Barcelona Tech City es reinventa. Vuit anys després de néixer, l'organització que aglutina l'ecosistema emprenedor de la capital catalana ha canviat de marca. A partir d'ara, és Tech Barcelona: té nom nou, però també imatge corporativa i pàgina web renovades. La nova marca, presentada aquest dimarts, ha d'acompanyar el pla de creixement de l'associació, segons indica el mateix Tech Barcelona a través d'un comunicat. Aquesta estratègia de creixement inclou l'ampliació del que anomenen Urban Tech Campus, la seva xarxa d'edificis.

Creada el 2013 amb el nom Ecommerce & Tech, ràpidament va passar a ser Barcelona Tech City per tal d'ampliar els sectors que abraçava. ​“Quan vam néixer, l'ecosistema digital i tecnològic començava a despuntar, i ara el sector ja és un motor estratègic per a l'economia: a Barcelona va ser l'únic que va crear ocupació durant la pandèmia. Aquesta nova marca representa el que som i el que volem ser, transmetent el nostre ADN i ambició”, assegura Miguel Vicente, president de Tech Barcelona.

Actualment, l'associació compta amb més de 1.000 socis de més de 1.200 companyies diferents, a més de 70 partners, grans corporacions que s'han compromès amb el projecte. “Ens hem fet grans, però no podem caure en l'autocomplaença. Juguem en una lliga internacional i necessitem continuar creixent per crear i atreure més talent, més projectes i més inversió”, diu Miquel Martí, CEO de Tech Barcelona. L'edifici del Pier01, la seu de Tech Barcelona, ja presenta cartells amb la nova imatge, així com les xarxes socials de l'organització. 

El nou logo abandona el color blau i recorda un codi QR en què es pot llegir la paraula tech. L'empresa Firma s'ha ocupat de la renovació de la marca. En paraules del seu chief strategy officerMarc Lite, “aquest ha estat un projecte de branding amb un doble objectiu: reforçar el perquè de la institució i projectar una imatge moderna com la de les empreses a les quals representa. L'evolució del nom reforça el vincle natural amb l'ecosistema tecnològic i digital de Barcelona. La identitat visual llança un missatge de transformació que es reflecteix sobretot en la seva nova plataforma digital, més clara, més simple”.

Més informació
Fluidra s'alia amb el Barcelona Tech City
Cares noves a la direcció del Barcelona Tech City
Avui et destaquem
El més llegit