Triphood, les guies amb què viatgen els infants

La startup inicia la distribució a l’Estat espanyol del material per despertar la curiositat del públic infantil per descobrir món

Meritxell Martín, fundadora de Triphood | Cedida Meritxell Martín, fundadora de Triphood | Cedida

Quantes vegades has vist un nen que fa mala cara quan viatja amb els seus pares? Les jornades llargues caminant per una ciutat, les esperes per entrar a certs monuments, somriure per a les fotos i algunes atraccions turístiques que no els interessen poden ser motius d’avorriment i manca d’interès. Amb l’objectiu de despertar la curiositat dels infants per descobrir món va néixer l’any passat Triphood, una startup que crea material educatiu i d’entreteniment per al públic infantil abans, durant i després d’un viatge. Aquest setembre ha començat a distribuir a l’Estat espanyol; a Catalunya, els seus productes són a 22 punts de venda.

Meritxell Martín és la cara i ulls de Triphood. Ella sola elabora tots els materials que ven, però no descarta incorporar a una altra persona l’any que ve si el negoci manté la bona tendència. Ho fa amb una xarxa de col·laboradors  que s’ocupen de la il·lustració, el disseny gràfic, les xarxes socials... “Vaig estar incubant la idea quasi durant un any, arrel d’un viatge que vaig fer amb la meva parella; volíem portar un regal per al nostre nebot i no vam ser capaços de trobar res que ens agradés”, explica. La idea va anar evolucionant fins al que és ara.

Més info: Quan viatjar amb nens ja no és un problema

El producte estrella de Triphood –el nom prové de les paraules angleses trip, viatge, i childhood, infantesa– és el kit de l’explorador, que inclou una guia (amb informació de la ciutat i activitats), un mapa que es pot pintar, un diari de viatge, un passaport amb segells dels llocs visitats, adhesius, llapis de colors i uns prismàtics de butxaca. El novembre ha arribat amb novetats quant als productes: una motxilla, una llanterna de lectura, làmines decoratives o un globus del món inflable.

Alguns productes de Triphood, la startup que elabora material per a què els nens aprenguin mentre viatgen | Cedida

Alguns productes de Triphood, la startup que elabora material per a què els nens aprenguin mentre viatgen | Cedida

Aprendre a emprendre

“Jo portava molts anys treballant a diferents multinacionals, però estava cansada i tenia ganes d’emprendre; no m’ho havia plantejat mai fins a aquell moment, però crec que mai no és tard per renovar-se”. Meritxell Martín relata el procés personal que la va portar a muntar un negoci sola. Va aprendre a trobar els distribuïdors adients per al seu producte: sobretot llibreries i botigues de joguines de Barcelona i els voltants.

Ara, els materials de Triphood es poden trobar a 22 punts de venda, però també destaquen les comandes que rep a través de l'e-commerce que té a la seva web. 

"La idea va sorgir d'un viatge que vaig fer amb la meva parella i volíem portar un regal per al nostre nebot, però no vam ser capaços de trobar res que ens agradés; Triphood ha evolucionat a més que records”

Un altre dels aspectes que ha hagut d’aprendre és el moment idoni per expandir el seu negoci. Al setembre va començar a distribuir a l’Estat espanyol i estableix com un dels principals reptes de futur consolidar-la. Un altre dels hàndicaps que vol superar és l’estacionalització, que els seus productes no només s’utilitzin durant el viatge. “Just abans de l’estiu és quan més venem, perquè els viatges amb nens solen ser durant aquests mesos, quan tenen més vacances; al setembre, en canvi, hem notat una baixada”, afirma Martín.

El tercer repte que s’ha imposat és col·laborar amb escoles, aportant material per començar i amb tallers si té l’ocasió més endavant. Un altre nou servei que no descarta per al futur és l’organització de viatges familiars. La seva afició personal de visitar nous indrets i estar envoltada de docents a la seva vida personal van ser les condicions adequades per llançar el projecte i el mantenen viu i dinàmic.

No descarten oferir serveis com tallers a escoles i l'organització de viatges familiars

Crear comunitat  

Ara, centra part de les seves energies a crear una comunitat al voltant de Triphood. Això l’ajudarà també amb el finançament: “De moment, estic posant jo els recursos econòmics, però ara hem obert un primer crowdfunding que si tinguéssim una comunitat més gran hauria funcionat millor”. L’oficina la té a la seu de Barcelona Activa, al 22@.

Com es fa créixer la comunitat? Per a això, no hi ha recepta. Martín creu que crear continguts d’interès per al blog i les xarxes socials -té un Instagram molt actiu- i aconseguir un engagement del client és clau. Que els pares s'involucrin amb el projecte, amb recomanacions sobre què visitar a Londres si es viatja amb nens, per exemple, és bàsic. 

Les guies que hi ha disponibles no només són per a viatges físics, sinó que “també permeten als infants viatjar amb la seva imaginació”. De moment, en té quatre: Barcelona, Londres, Nova York i Kènia i Tanzània (que ha anomenat safari africà). S’hi afegirà París d’aquí poc temps.     

Més informació
Quan el turista també és el nen
El turisme torna a triar Catalunya per viatjar i per gastar
Viatjar al setembre: menys gent, menys calor i molt més barat
Avui et destaquem
El més llegit