09
d'Abril
de
2014 - 05:30
Són joves i emprenedores. D'esperit viatger i inquiet. Amb formació i una variada experiència professional, van instal·lar-se al Regne Unit fa mitja dècada. Ara, des de la seva ciutat d'adopció i de residència, Londres, retornen als orígens tractant de catapultar a l'èxit els seus negocis.
Són la Laura Figueras i la Marta Cabot. O el que és el mateix, Sur i Bagwise, dues firmes de talent català ancorades al sector de la moda. Ambdues exploten la marca Barcelona per fer-se un forat en un mercat, el britànic, acostumat a la multiculturalitat i que valora els dissenys d'essència mediterrània. A la capital anglesa, asseguren, han trobat facilitats per a donar forma i contingut als seus projectes empresarials.
Barcelona, carta de presentació
Sur, que encara no té dos anys de vida, es defineix com una marca de luxe que utilitza productes de primera qualitat: pells espanyoles, sedes italianes, llanes britàniques... Dissenys fets a Londres i confeccions realitzades en tallers especialitzats de Barcelona. A les etiquetes, així ho fan constar amb un distintiu clar: Made inBarcelona.
"La gent torna a apreciar el que es fa a Europa. I Barcelona encanta, és una ciutat associada al disseny. "Per això, per a nosaltres, és important vendre-ho com a tal", puntualitza Laura Figueras, l'alma mater de Sur. Als Westbourne Studios, oest de Londres, la dissenyadora sol repassar les peces de la nova col·lecció.
Aquest hivern ha participat a les setmanes de la moda de Londres i París. I tot i que no han vist desfilar les seves creacions sobre la passarel·les han estat presents a les pop up shops - botigues efímeres vitals per a firmes novells com la seva- que s'hi organitzen. A més d'espais de venda, s'hi fa networking, contactes amb premsa i possibles compradors. Els clients més interessats fins a la data? Dones professionals d'un alt nivell adquisitiu i butxaques riques dels països emergents. "Hem tingut molt bona acollida, i ens diuen com de meravellós els sembla el que estem fent", assegura Figueras.
Productes europeus
A Hackney Borough, a l'est de Londres, la Marta Cabot actualitza la pàgina d'inici de Bagwise.com, la start-up que ha cofundat amb un britànic, una botiga online de complements de moda. Des del centre logístic de Peterborough amb què treballen, empaqueten i envien les bosses i motxilles que els clients han comprat els darrers dies. Són de vuit marques internacionals diferents que mai fins ara s'havien comercialitzat al Regne Unit, totes "d'estil funcional i alternatiu".
Bagwise distribueix bosses i complements "de mentalitat oberta" que encaixen amb el seu públic potencial. "És algú modern, a qui li agrada viatjar, que treballa a la gran ciutat i que busca diferenciar-se de la resta portant el que no es veu al carrer", retrata Cabot. En aquest sentit, assegura, Berlín i Barcelona resulten molt atractives al Regne Unit. "Barcelona té la imatge d'estar oberta al món, de ser cosmopolita i multicultural. El disseny fet a casa nostra, només per tenir el nom Barcelona, ja té un plus afegit", apunta.
En només tres mesos, aquestes firmes han aconseguit visibilitat i ara ja s'estenen pel mercat britànic. Esperen aconseguir el mateix èxit amb una altra de les companyies que distribueixen, Slang Barcelona. "Creiem que el disseny català funcionarà. L'estil barceloní, aquí, agrada", senyala Cabot.
De Londres al món
L'hàbitat natural de Sur es troba en l'atmosfera londinenca de les botigues efímeres. Per això, lloguen locals on instal·lar-s'hi uns dies o un mes. Després, nou canvi d'ubicació. "Intentem moure'ns d'una manera diferent a com ho fan les grans marques. Ho fem des del nostre món, que és com millor es veu el que volem representar", explica la creadora de la firma. "A Barcelona això de llogar un local per un sol mes, amb la burocràcia de per mig, es complica", assegura Figueras, que creu que a Catalunya, en general, resulta difícil obrir-se pas quan encara no coneixen el teu nom. "No sé fins a quin punt la gent està preparada per gastar diners en marques que no són conegudes", puntualitza.
Per a la cofundadora de Bagwise -que viatja sovint- treballar de 9 a 5 en una oficina no era una opció i va decidir auto ocupar-se. "Aquí tenen el concepte del treball flexible molt més estès que a Catalunya, encara que això impliqui haver de treballar algun o tots els caps de setmana. La gent valora molt que treballis en el teu propi projecte", explica Cabot. A més, la cultura inversora del país ajuda a tirar endavant start-ups com la seva. "Hi ha més empreses privades que busquen nous projectes on invertir-hi capital", apunta.
En un ambient procliu per a la creació empresarial, també és més fàcil el contacte entre professionalsfreelance. Sovint disposats a donar un cop de mà en aquells projectes amb què se senten identificats. I això resulta fonamental per una aposta empresarial com la de Cabot, que en un any ha aconseguit reunir el capital suficient per engegar el projecte. "Aquesta manera de treballar interconnectada abarateix molt els costos", admet.
Són la Laura Figueras i la Marta Cabot. O el que és el mateix, Sur i Bagwise, dues firmes de talent català ancorades al sector de la moda. Ambdues exploten la marca Barcelona per fer-se un forat en un mercat, el britànic, acostumat a la multiculturalitat i que valora els dissenys d'essència mediterrània. A la capital anglesa, asseguren, han trobat facilitats per a donar forma i contingut als seus projectes empresarials.
Barcelona, carta de presentació
Sur, que encara no té dos anys de vida, es defineix com una marca de luxe que utilitza productes de primera qualitat: pells espanyoles, sedes italianes, llanes britàniques... Dissenys fets a Londres i confeccions realitzades en tallers especialitzats de Barcelona. A les etiquetes, així ho fan constar amb un distintiu clar: Made inBarcelona.
"La gent torna a apreciar el que es fa a Europa. I Barcelona encanta, és una ciutat associada al disseny. "Per això, per a nosaltres, és important vendre-ho com a tal", puntualitza Laura Figueras, l'alma mater de Sur. Als Westbourne Studios, oest de Londres, la dissenyadora sol repassar les peces de la nova col·lecció.
Aquest hivern ha participat a les setmanes de la moda de Londres i París. I tot i que no han vist desfilar les seves creacions sobre la passarel·les han estat presents a les pop up shops - botigues efímeres vitals per a firmes novells com la seva- que s'hi organitzen. A més d'espais de venda, s'hi fa networking, contactes amb premsa i possibles compradors. Els clients més interessats fins a la data? Dones professionals d'un alt nivell adquisitiu i butxaques riques dels països emergents. "Hem tingut molt bona acollida, i ens diuen com de meravellós els sembla el que estem fent", assegura Figueras.
Productes europeus
A Hackney Borough, a l'est de Londres, la Marta Cabot actualitza la pàgina d'inici de Bagwise.com, la start-up que ha cofundat amb un britànic, una botiga online de complements de moda. Des del centre logístic de Peterborough amb què treballen, empaqueten i envien les bosses i motxilles que els clients han comprat els darrers dies. Són de vuit marques internacionals diferents que mai fins ara s'havien comercialitzat al Regne Unit, totes "d'estil funcional i alternatiu".
Bagwise distribueix bosses i complements "de mentalitat oberta" que encaixen amb el seu públic potencial. "És algú modern, a qui li agrada viatjar, que treballa a la gran ciutat i que busca diferenciar-se de la resta portant el que no es veu al carrer", retrata Cabot. En aquest sentit, assegura, Berlín i Barcelona resulten molt atractives al Regne Unit. "Barcelona té la imatge d'estar oberta al món, de ser cosmopolita i multicultural. El disseny fet a casa nostra, només per tenir el nom Barcelona, ja té un plus afegit", apunta.
En només tres mesos, aquestes firmes han aconseguit visibilitat i ara ja s'estenen pel mercat britànic. Esperen aconseguir el mateix èxit amb una altra de les companyies que distribueixen, Slang Barcelona. "Creiem que el disseny català funcionarà. L'estil barceloní, aquí, agrada", senyala Cabot.
De Londres al món
L'hàbitat natural de Sur es troba en l'atmosfera londinenca de les botigues efímeres. Per això, lloguen locals on instal·lar-s'hi uns dies o un mes. Després, nou canvi d'ubicació. "Intentem moure'ns d'una manera diferent a com ho fan les grans marques. Ho fem des del nostre món, que és com millor es veu el que volem representar", explica la creadora de la firma. "A Barcelona això de llogar un local per un sol mes, amb la burocràcia de per mig, es complica", assegura Figueras, que creu que a Catalunya, en general, resulta difícil obrir-se pas quan encara no coneixen el teu nom. "No sé fins a quin punt la gent està preparada per gastar diners en marques que no són conegudes", puntualitza.
Per a la cofundadora de Bagwise -que viatja sovint- treballar de 9 a 5 en una oficina no era una opció i va decidir auto ocupar-se. "Aquí tenen el concepte del treball flexible molt més estès que a Catalunya, encara que això impliqui haver de treballar algun o tots els caps de setmana. La gent valora molt que treballis en el teu propi projecte", explica Cabot. A més, la cultura inversora del país ajuda a tirar endavant start-ups com la seva. "Hi ha més empreses privades que busquen nous projectes on invertir-hi capital", apunta.
En un ambient procliu per a la creació empresarial, també és més fàcil el contacte entre professionalsfreelance. Sovint disposats a donar un cop de mà en aquells projectes amb què se senten identificats. I això resulta fonamental per una aposta empresarial com la de Cabot, que en un any ha aconseguit reunir el capital suficient per engegar el projecte. "Aquesta manera de treballar interconnectada abarateix molt els costos", admet.