El 2n portacontenidors més gran del món comença a operar al Port de Barcelona

El gran vaixell MSC Sixin ha desembarcat solucions hidroalcohòliques, guants de làtex i maquinària mèdica, destinades a combatre la crisi de la COVID-19

La benvinguda al vaixell Msc Sixin al port de Barcelona La benvinguda al vaixell Msc Sixin al port de Barcelona

El Port de Barcelona ha rebut aquest dilluns la primera escala del MSC Sixin, el segon vaixell portacontenidors més gran del món, que està realitzant una operativa de càrrega i descàrrega a la terminal Hutchison Ports BEST. El MSC Sixin, de la naviliera Mediterranean Shipping Company (MSC), forma part de la classe anomenada “MSC Gülsün” −el nom del primer vaixell d’aquest tipus− que, amb una capacitat de 23.756 TEU, 400 metres d’eslora i 61 metres de mànega, són avui els segons portacontenidors més grans del món. Actualment, només hi ha navegant un vaixell, l’HMM Algeciras, amb més capacitat. Entre les mercaderies que el MSC Sixin ha desembarcat a Barcelona hi ha solució hidroalcohòlica, guants de làtex i maquinària mèdica, destinades a combatre la crisi de la COVID-19.

Amb motiu de la primera escala del MSC Sixin, la presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, ha lliurat una mètopa commemorativa al capità de la nau, Anil Kumar Menon. També han assistit a l’acte Salvador Richart, Branch Manager de MSC; i Guillermo Belcastro, CEO de Hutchison Ports BEST.

Durant la benvinguda, la presidenta del Port ha agraït a MSC el seu “compromís amb Barcelona, especialment en aquests mesos, quan hi ha un retrocés molt important del tràfic marítim internacional i, en conseqüència, s’estan produint cancel·lacions d’escales i concentracions dels serveis marítims”. En el mateix sentit, ha afegit que “l’arribada dels grans vaixells de la classe MSC Gülsün, que operen en el servei marítim Jade entre Europa i Àsia, consolida encara més al Port de Barcelona com a hub de distribució pels fluxos de mercaderies entre ambdós continents”.

Conesa ha agraït a la companyia el seu “compromís amb Barcelona, especialment en aquests mesos, quan hi ha un retrocés molt important del tràfic marítim internacional"

Tot seguit, Conesa ha explicat que “el Port de Barcelona i la seva comunitat logística estem preparats, gràcies a les nostres infraestructures, tecnologia i serveis, per donar resposta al repte que suposa l’arribada de naus d’aquestes dimensions”. La presidenta ha afegit que, en aquests moments d’incertesa sanitària i econòmica global provocada per la COVID-19 “cal estar atents als canvis que s’estan produint en els fluxos comercials i de transport a tot el món i cal que tots els actors implicats, carregadors, ports i navilieres, treballem plegats per atendre les necessitats de les societats a les quals donem servei”.

Finalment, la presidenta del Port ha recordat que “el disseny de vaixells com el MSC Sixin fa que les emissions per cada contenidor transportat es redueixin substancialment respecte a les dels vaixells en servei fins ara, alineant-se així amb els objectius mediambientals del Port de Barcelona”.

El MSC Sixin va ser botat l’any 2019 i incorpora les darreres tecnologies emprades actualment en el transport marítim. Així, permet la connexió telemàtica dels denominats “contenidors intel·ligents”, té més de 2.000 connexions per a contenidors refrigerats i ha estat dissenyat seguint estrictes criteris mediambientals, permetent una important reducció de CO2 per cada contenidor transportat respecte a la mitjana dels vaixells portacontenidors que estan operant actualment.

Més informació
La covid-19 enfonsa un 11,7% el tràfic de mercaderies al Port de Barcelona
El Port de Barcelona i una missió digital a Colòmbia
El Port de Barcelona, rumb cap a la xarxa 5G
Avui et destaquem
El més llegit