
17
de Juny
de
2013
Act.
03
d'Abril
de
2014
D'entre totes les sensacions que hom s'emporta d'un moment especial en queden els records físics i d'altres més subtils, com poden ser les olors. Tant és així que un aroma pot retornar a la memòria imatges, espais o records passats. Al 2007, Albert Majós va introduir-se en aquest món de les sensacions olfactives amb l'empresa Akewuele, que en les últimes setmanes ha estat notícia pel llançament de la fragància Shot, de Pull&Bear. "És la primera colònia que fem, i vam aprofitar la nostra vinculació amb l'Escola Elisava per treballar el disseny i els resultats ens han impressionat", explica Majós.
La idea de Shot és recrear amb el disseny una càmera fotogràfica i el moviment de capturar i compartir tot tipus d'imatges a través de les xarxes. "Els estudiants són directors d'art, pel que la seva mentalitat no és la de dissenyar, sinó la de crear històries molt potents; jo, com a empresa, miro per la rendibilitat del producte, mentre que ells no hi pensen i creen models impensables per nosaltres", valora Majós. Aquesta col·laboració entra dins d'una de les màximes de treball de l'empresari: crear sinèrgies.
De la indústria gràfica al màrqueting sensorial
De fet, Akewuele és producte d'aquestes sinèrgies. Majós va començar a treballar a Maculart, l'empresa gràfica que va fundar el seu pare, de qui va aprendre "el valor del treball constant i, sobretot, a rodejar-me dels millors". El pròleg d'Akewuele és una caixeta aromàtica que Majós va presentar al PSC, que es va convertir així en el primer partit polític amb olor pròpia. L'èxit de la iniciativa el va portar a obrir una web, i d'aquí al contacte amb Trison Acústica.
"Són els encarregats de la imatge i l'acústica de les tendes Inditex, i ens van demanar si podríem crear una olor per a Massimo Dutti; era un camp que no coneixíem, però vam crear una empresa amb Trison i ens hi vam llançar amb un punt d'inconsciència".
Majós es mostra orgullós d'haver fet evolucionar Maculart d'una empresa fabricant de caixes a crear "projectes acabats". De fet, l'empresa està a punt de tancar llicències amb empreses importants i ciutats per tal de tancar caixes aromàtiques destinades al turisme.
Evolució constant
Majós reconeix que Maculart tindria bona salut fins i tot sense Akewuele. De fet, el 80% de la facturació de l'empresa ve per la fabricació de caixes per a farmàcies i altres sectors, però l'empresari valora l'agitació que provoca un canvi en la direcció de la companyia. "Les coses s'han de moure quan tot va bé; Akewuele ens ha servit per potenciar la marca i les seves perspectives de creixement són grans". L'empresari no s'atreveix a dibuixar el proper pas de l'empresa, però marca la línia a seguir. "Vaig crear Akewuele sense tenir ni idea d'aromes; la ignorància és una de les coses que més m'han fet avançar. Només vull crear coses diferents i que ens permetin seguir mantenint la il·lusió".
La idea de Shot és recrear amb el disseny una càmera fotogràfica i el moviment de capturar i compartir tot tipus d'imatges a través de les xarxes. "Els estudiants són directors d'art, pel que la seva mentalitat no és la de dissenyar, sinó la de crear històries molt potents; jo, com a empresa, miro per la rendibilitat del producte, mentre que ells no hi pensen i creen models impensables per nosaltres", valora Majós. Aquesta col·laboració entra dins d'una de les màximes de treball de l'empresari: crear sinèrgies.
De la indústria gràfica al màrqueting sensorial
De fet, Akewuele és producte d'aquestes sinèrgies. Majós va començar a treballar a Maculart, l'empresa gràfica que va fundar el seu pare, de qui va aprendre "el valor del treball constant i, sobretot, a rodejar-me dels millors". El pròleg d'Akewuele és una caixeta aromàtica que Majós va presentar al PSC, que es va convertir així en el primer partit polític amb olor pròpia. L'èxit de la iniciativa el va portar a obrir una web, i d'aquí al contacte amb Trison Acústica.
"Són els encarregats de la imatge i l'acústica de les tendes Inditex, i ens van demanar si podríem crear una olor per a Massimo Dutti; era un camp que no coneixíem, però vam crear una empresa amb Trison i ens hi vam llançar amb un punt d'inconsciència".
Majós es mostra orgullós d'haver fet evolucionar Maculart d'una empresa fabricant de caixes a crear "projectes acabats". De fet, l'empresa està a punt de tancar llicències amb empreses importants i ciutats per tal de tancar caixes aromàtiques destinades al turisme.
Evolució constant
Majós reconeix que Maculart tindria bona salut fins i tot sense Akewuele. De fet, el 80% de la facturació de l'empresa ve per la fabricació de caixes per a farmàcies i altres sectors, però l'empresari valora l'agitació que provoca un canvi en la direcció de la companyia. "Les coses s'han de moure quan tot va bé; Akewuele ens ha servit per potenciar la marca i les seves perspectives de creixement són grans". L'empresari no s'atreveix a dibuixar el proper pas de l'empresa, però marca la línia a seguir. "Vaig crear Akewuele sense tenir ni idea d'aromes; la ignorància és una de les coses que més m'han fet avançar. Només vull crear coses diferents i que ens permetin seguir mantenint la il·lusió".