• Empresa
  • Albert Serra, una gran impressió per a HP

Albert Serra, una gran impressió per a HP

Després de 20 anys a l'empresa, Serra dirigeix l'R D del negoci d'impressió a gran format, que és un referent mundial

Albert Serra
Albert Serra
03 de Març de 2014 - 01:00
Act. 03 d'Abril de 2014 - 16:36

Ben lluny del que puguin pensar els no iniciats en la matèria, les impressores són un negoci a l'alça; i encara més les de gran format. Així ho defensa Albert Serra (Barcelona, 1965), responsable d'R D pel negoci d'impressió a gran format de Hewlett Packard (HP), que ha situat el centre que té l'empresa a Sant Cugat del Vallès com un referent mundial del sector.

De les telecomunicacions al management
Serra és enginyer de Telecomunicacions per la UPC i també té un PDD per l'IESE. Explica a VIAempresa que va començar "treballant en una empresa molt petita, Cesva, que fa temes d'instrumentació acústica professional". Un parell d'anys a Cesva, i tres a Indra Espacio, "sobretot treballant en projectes per la Comunitat Europea"; van ser la prèvia de la seva arribada a HP.

"Porto 19 anys a HP, on vaig començar com a enginyer de fillware, seguint el perfil d'enginyer de telecomunicacions", destaca. La seva ambivalència, però, li ha permès exercir diferents responsabilitats tant d'enginyeria com de management en diferents àrees. "La major part de la meva carrera he estat a R D, però també a altres funcions com operacions o manufacturing", recorda el dirigent d'HP.

Passió i talent
Actualment, Serra dirigeix un dels departaments més innovadors de la firma, que es reflecteixen en les màquines Designjet. Tot i això, Serra insisteix en la importància del talent i l'equip.

"Dono molta importància al treball en equip i a la col·laboració, és molt important ser capaç de crear un equip de molt talent i treballar en un entorn molt participatiu on la gent sigui capaç de donar les seves idees i que entre tots poguem millorar el que fem", repeteix incansable.

Afegeix que també valora molt "apassionar-se pel que un fa i gestionar-ho tot amb moltes ganes i energia". Al seu entendre, "és impossible tirar endavant en el món en què vivim si no poses aquesta dosi d'energia i de passió pel que fas".

Aquesta exigència és compartida per tot l'equip, en "un entorn exigent però que té recompenses i és un efecte que es retroalimenta", assegura. Tenir èxit i innovar és un "cercle virtuós que no pot ser d'una persona ni de dues; quan són projectes d'aquesta envergadura han de calar a tota l'organització", aclareix.

Un negoci a l'alça
L'única obsessió d'Albert Serra és fer créixer el negoci. "El nostre repte és multiplicar-lo per dos; això vol dir nous mercats i noves àrees d'inversió". La transició de l'analògic al digital és una de les àrees més rendibles per un Albert Serra que defensa l'obligació "d'entendre què necessita el client i adaptar-hi la innovació al seu voltant; no inventar per inventar".

Actualment imprimeixen, a més de sobre paper, sobre plàstic, metall, fusta o vidre; per la qual cosa "la crisi del paper no fa disminuir el negoci, al contrari". Serra aclareix que el volum de negoci ha passat dels 100 als 1.000 milions d'euros en 20 anys "gràcies a la innovació que ha permès ampliar de manera substancial el port foli de productes". Un negoci que fa bona impressió.