
La cadena de supermercats Caprabo, amb seu a Barcelona, va iniciar el passat mes de setembre una agressiva campanya de fidelització de clients que compara els preus dels seus productes amb els equivalents del Mercadona, el seu principal competidor. En cas que els productes siguin més cars, Caprabo es compromet a tornar la diferència amb un cupó per a properes compres. El director General de Caprabo, Alberto Ojinaga Cebrián, ha estat l'encarregat de presentar en roda de premsa aquest Comparador, nom amb què s'ha batejat la iniciativa.
Nomenat Director General de Caprabo l'any 2010, Ojinaga va substituir en el càrrec a Javier Amezaga, que es va convertir llavors en director general del grup Eroski. L'actual director havia ocupat fins aquell moment la direcció financera de la companyia i anteriorment, havia treballat en el grup Planeta.
Ojinaga explicava en una entrevista al diari Expansión a principis del 2013 quines eren les línies de treball pel futur de la cadena de supermercats. En concret, apuntava a quatre línies de treball que són la reforma de botigues, la professionalització dels frescos, l'atenció al client i, finalment, la millora de percepció de preus, un objetiu que ara s'ha materialitzat amb la campanya del Comparador.
"La crisi ha portat uns canvis radicals en els valors dels clients i les coses que valoren. El preu ha adoptat una importància rellevant i cada vegada en tindrà més. Nosaltres ens hem intentat adaptar a aquesta situació, baixant preus, sense renunciar als nostres valors, a allò que ens fa diferents", explicava.
Millorar l'eficiència
Aquestes línies de treball van quedar també recollides en el pla de treball que Ojinaga va presentar en el moment d'assumir la direcció general de Caprabo. Un projecte que contemplava, també, l'obertura d'un centenar de franquícies en cinc anys. Pel CEO de la cadena catalana de supermercats, l'anticipació –"estar preparats pel pitjor- és un dels aspectes fonamentals per tirar endavant amb el negoci.
Al mateix temps, per Ojinaga és també molt important garantir l'eficiència: "L'eficiència no té fi, els processos sempre es poden millorar. Quan sembla que has arribat al final, ho pots fer millor". Per últim, l'executiu remarca també que una empresa ha de saber "canviar el més ràpidament possible i adaptar-se a la situació i als canvis que li passen al teu consumidor".