Almirall surt de les pèrdues i guanya 93,2 milions d'euros fins al setembre

La farmacèutica eleva la facturació un 5,3% fins a 541,4 milions d'euros en els nou primers mesos

Almirall incrementa les vendes a escala global Almirall incrementa les vendes a escala global

Almirall ha registrat un benefici net de 93,2 milions d'euros en els nou primers mesos, enfront d'unes pèrdues de 99,7 milions d'euros en el mateix període de l'any passat, segons ha informat aquest dilluns la farmacèutica a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

Les vendes netes de Almirall s'han situat en 541,4 milions d'euros fins a setembre, un 5,3% més que fa un any (+6,1% en moneda constant), impulsades per les marques clau de la farmacèutica a Europa, com Ciclopoli i Skilarence.

Els ingressos totals de la companyia han avançat un 4% en els nou primers mesos (+4,7% en moneda constant), fins a sumar 584 milions d'euros, mentre que el resultat brut d'explotació (Ebitda) va créixer un 49,4%, situant-se en 149,5 milions d'euros.

La farmacèutica ha destacat que aquest "sòlid" creixement del seu Ebitda col·loca a la companyia en la senda correcta per complir amb les seves estimacions financeres, recentment millorades, d'aconseguir un augment proper al 30%.

En concret, Almirall espera obtenir en el quart trimestre de l'any un Ebitda d'entre 205 i 210 milions d'euros, incloent la contribució de l'antiga divisió de dermatologia mèdica de Allergan a Estats Units, a la qual Almirall va adquirir una part del negoci el passat mes de setembre.

"Estem molt entusiasmats amb el gran impuls dels resultats financers de l'any a causa del bon rendiment de les nostres marques clau a Europa", ha destacat el conseller delegat de Almirall, Peter Guenter.

El flux de caixa de Almirall s'ha situat en 101,9 milions d'euros a tancament de setembre i la posició de caixa, en 67,8 milions. Per la seva banda, el deute financer de la farmacèutica va aconseguir els 550,3 milions, representant un 22,7% dels actius totals, mentre que el patrimoni net equival al 49,6% dels actius de la companyia.

Més informació
Almirall amplia el seu negoci per a la pell
La startup que digitalitza Telepizza, Almirall i El Corte Inglés
Almirall inverteix 473 MEUR en productes nord-americans
Avui et destaquem
El més llegit