
Almirall va tancar el primer semestre de l’any amb un benefici net de 26,5 milions d’euros, un 72,1% més respecte al mateix període del 2024, segons ha informat aquest divendres a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). La multinacional va registrar uns ingressos totals de 563,4 milions d’euros, un 12,7% més.
D’aquest import global, 560,5 milions van arribar de les vendes (+12,7%), sent Europa on es va concentrar més del 90% del negoci (511,3 milions, un 16,1% més). Un creixement que va compensar les caigudes als mercats dels Estats Units, d’un 14,2%, i a la resta del món, d’un 12,5%. D’altra banda, el resultat brut d’explotació (ebitda) de l’empresa, amb seu a Barcelona, va augmentar un 16,6%, fins a 121,8 milions d’euros.
La farmacèutica destaca el desenvolupament “sòlid” de la divisió de dermatologia a Europa, on va incrementar les vendes un 24,2%, passant de 233 milions d’euros a 289,5. La companyia identifica com a “motors de creixement” els productes d’Ilumetri (tractament per a la psoriasi) i d'Ebglyss (dermatitis atòpica), que van registrar unes vendes al segon trimestre de 58 i 25 milions, respectivament.
El deute net d’Almirall es va situar en 341,3 milions d’euros entre gener i juny del 2025, un 6,1% menys en comparació amb el mateix període de l’any passat.