• Empresa
  • Andrés Iniesta potencia el negoci de l’espectacle

Andrés Iniesta potencia el negoci de l’espectacle

El grup Never Say Never del qual és soci tanca un acord amb La Liga per l’organització dels festivals de cloenda del campionat

Andrés Iniesta en una imatge de la campanya d’Ifeel per a la promoció de la salut mental en l’àmbit laboral | IFEEL | Europa Press
Andrés Iniesta en una imatge de la campanya d’Ifeel per a la promoció de la salut mental en l’àmbit laboral | IFEEL | Europa Press
Barcelona
09 de Novembre de 2022

El grup Never Say Never (NSN), amb Andrés Iniesta com a soci de referència, està a punt de tancar diversos projectes d’entreteniment en els quals fusiona mons diferents com l’esport o la música. Amb aquest objectiu, NSC acaba de constituir Live Experience Etal SL, amb seu a Barcelona, per a l’explotació d’espectacles en directe.

 

Iniesta, de 38 anys, ha posat en marxa diversos negocis per quan pengi definitivament les botes de futbol. Precisament, només va jugar mitja hora en la jornada de cloenda de la lliga japonesa, disputada el cap de setmana passat, en la qual el seu equip, Vissel Kobe, va quedar a quatre punts del descens. La seva tornada a Barcelona cada cop és més a prop.

A través del grup Never Say Never, Iniesta participa activament en negocis de representació d’esportistes, de marca, audiovisual i d’espectacles com el festival OhMyGol! (OMG). La primera edició es va celebrar l’11 de juny passat a l’estadi del RCD Espanyol amb Rauw Alejandro –parella de Rosalía– i altres artistes, que van aplegar més de 23.000 persones. La segona edició ja està “decidida, lligada i signada” pel juny de l’any vinent, com a festa de cloenda de l’actual campionat de La Liga, segons precisa Vicenç Fàbregas, director d’esports i entreteniment de NSN, si bé prefereix no avançar encara el programa ni l’estadi de la primera divisió que acollirà el festival.

 

De la factoria de l’entreteniment d’Iniesta sortiran l’any vinent dos nous espectacles en els quals es combinarà diversos tipus d’oci

Els festivals OhMyGol!, que promocionen conjuntament amb La Liga amb la marca OMG, seran anuals com a cloenda de la competició. Però no és l’únic espectacle que sortirà de la factoria NSN. Fàbregas avança que l’any vinent llançaran, com a mínim, dos espectacles més en els quals també “unirem mons”: en un cas, repetiran amb la música i l’esport, i en un altre, amb la música i l’àmbit de la solidaritat.

Fàbregas assenyala que han creat l’empresa Live Experience Etal per “ampliar i diversificar el negoci” de l’entreteniment dins de “l’ecosistema de NSN” i que, efectivament, Andrés Iniesta hi participa com a soci. Precisa que, amb aquesta nova empresa, arribaran al públic final, no només a institucions, clubs esportius o marques com fins ara, sinó directament al consumidor. Entren en el model B2C (de l’anglès business-to-consumer) per relacionar-se amb el client final.

Fàbregas subratlla que el “valor afegit” que aporten és “unir mons” diversos en el camp de l’entreteniment com poden ser la música, la producció audiovisual o l’esport. Insisteix en que “s’han desdibuixat les barreres de l’entreteniment” perquè, en el seu temps d’oci, la gent veu Netflix, escolta música, va al futbol o al cinema. La intenció es combinar mons de l’entreteniment "amb sentit i coherència” per aconseguir més públic.

Andrés Iniesta està “molt implicat” en els nous projectes d’entreteniment que es preparen des de Barcelona

Assegura que Andrés Iniesta està “molt implicat” en aquests projectes, que coneix els detalls de tot el que fan perquè “ho sent molt seu”. Precisament, Fàbregas es va reunir fa dues setmanes amb Iniesta a la ciutat japonesa de Kobe, on hi ha una de les seus de NSN. Les altres estan a Barcelona, Madrid, Tel Aviv i Mèxic. En els propers mesos obriran una nova delegació a Llatinoamèrica, si bé encara no han decidit en quina ciutat.

No obstant, des de NSN es manté en secret la participació que controla Iniesta en aquest grup empresarial. Fàbregas el defineix com “l’estàndard” del grup. La societat matriu és International Commercialization of Sports Rights Spain, que com la majoria de filials té la seva seu social a la Rambla de Catalunya de Barcelona.

Representació d’esportistes

NSN també continua dedicant-se a l’activitat inicial de representació d’esportistes, inclòs el football scouting, que consisteix en la identificació i seguiment de futurs cracks. Segons la seva pàgina web, entre els esportistes que representen hi ha dos altres futbolistes del Vissel Kobe amb passat blaugrana com Bojan Krkic i Sergi Samper, així com Marc Bartra (Trabzonspor) i Junior Firpo (Leeds United), a més de Brahim Díaz (AC Milan), Javi Ontiveros (Villareal), Kyogo Furuhashi (Celtic FC) o Rosa Márquez (Betis femení). També representen esportistes d’altres disciplines com Rocío Bultó (jove pilot de motos tot terreny, néta del fundador de Bultaco), Christine Giampaoli Zonca (pilot de rallis), Momo González i Natalia Blanco (pàdel) o Sara Saldaña i Mireia Hernández (natació sincronitzada) entre molts altres.

NSN també participa en inversions en altres empreses com Vicio (hamburgueseries), Mikakus (calçat esportiu), Cappiten (botes de futbol i material esportiu), Allstars (continguts audiovisuals amb esportistes famosos), Guava (bicicletes), Sports & Travel (viatges) o Tane Hachi (cosmètica).

L’equip d’Iniesta

Al capdavant del grup NSN hi ha diversos directius que van passar anteriorment per Media Base Sports –l’agència de representació de futbolistes fundada per Mediapro i Pere Guardiola -germà de Pep– com Joel Borràs (president), Carlos Rodés de Montoliu (CEO), Michel Martín (director de desenvolupament), Emilio Rabasa (director de negoci per a Amèrica), Vicenç Fàbregas (director d’esports i entreteniment), Daniel Zubicoa (creatiu) o el caçatalents del futbol Sufiel Abdelkader (pare de Brahim Díaz, actual jugador del Milan i ex del Real Madrid). Altres professionals destacats del grup són Pol Rodríguez Morató (cofundador i director d’operacions o el periodista Raül Llimós (comunicació i continguts, excap d’esports de RAC1). Com a curiositat, en l’staff també apareix Anna Ortiz, l’esposa d’Iniesta, com a directora de moda de Mikakus.

A banda de NSN, l’exfutbolista del Barça manté l'empresa Bodegas Iniesta, dedicada a la venta de vins, i les activitats immobiliàries.