
Autèntica, la gran fira del producte premium gourmet autèntic, saludable i sostenible, ha tornat a Sevilla el 15 i 16 de setembre com una de les plataformes més influents de la indústria alimentària, on convergeixen l'excel·lència gastronòmica, el compromís amb la qualitat, el respecte pel medi ambient i una mirada que combina tradició i innovació. Més de 10.000 professionals de la gran distribució i el retail, el canal Horeca i l'alta gastronomia es donaran cita en un espai que enguany ocuparà dos pavellons de FIBES Sevilla, amb la participació de més de 300 firmes expositores. La tercera edició d'Autèntica Premium Food deixarà a la ciutat un impacte econòmic superior als 15 milions d'euros.
“Autèntica va més enllà d'un simple punt de trobada, és l'escenari on la gastronomia i la gran distribució connecten amb la innovació, la sostenibilitat i la cultura del producte. Defensem que el que és veritablement gourmet no es mesura en preu, sinó en autenticitat i en el valor del seu origen. En aquesta edició, incrementarem en un 20% el nombre d'assistents, consolidant Andalusia com a epicentre gastronòmic i projectant la seva influència a tot Espanya”, ha assenyalat Manuel Bueno, director d'Autèntica.
Autèntica Congress, inspiració i coneixement amb sabor autèntic
En el marc de la fira, es desenvoluparà Autèntica Congress, un fòrum de referència per al coneixement i la creativitat al voltant dels productes gourmet i la cultura gastronòmica mediterrània. L'edició d'enguany desplegarà 6 escenaris simultanis, més de 120 conferències i un cartell compost per més de 250 experts, entre els quals sumen 40 Estrelles Michelin. El programa posarà el focus en qüestions clau per a la indústria, des de les noves tendències en distribució i els canvis en els hàbits de consum, fins a la valorització del producte local, l'aposta per la sostenibilitat o el paper estratègic del màrqueting i la comunicació en gastronomia.
Entre els principals noms que conformen l'agenda del Culinary Fest by Gusto del Sur destaquen reconeguts xefs com Dani García, xef i empresari al capdavant de Smoked Room Madrid (**), Smoked Room Dubái (*) i Grupo Dani García, Marc i Martí Roca, de El Celler de Can Roca (***) o Juanlu Fernández, de LÚ Cocina y Alma (**). Juntament amb ells, participaran també referents d'altres disciplines creatives, com l'exfutbolista Joaquín Sánchez o l'artista Salustiano García, reforçant la importància de teixir sinergies més enllà de la cuina i aportant noves mirades sobre el valor de l'autèntic.
Entre els principals noms que conformen l'agenda del Culinary Fest by Gusto del Sur destaquen reconeguts xefs com Dani García
Com a gran novetat, s'inaugurarà el fòrum Sin Filtro, organitzat juntament amb Montagud Editores i dirigit per Javi Antoja. Serà un punt de trobada disruptiu que reunirà xefs amb Estrelles Michelin com Toño Pérez (Atrio***), Álvaro Salazar (Voro**), Iván Cerdeño (Iván Cerdeño**), Benito Gómez (Bardal**), Ignacio Echapresto (Venta Moncalvillo**) o Marcos Granda (Skina**), amb la intenció de repensar l'alta gastronomia des de prismes innovadors. Es debatrà sobre sostenibilitat, estètica i narrativa gastronòmica en un espai concebut per parlar amb llibertat, imaginar i construir col·lectivament el futur del sector.