AVisual, el lloguer de material audiovisual que funciona com un Just Eat

L'empresa s'ha fet un lloc al mercat audiovisual i compta amb clients destacats com Crims i Salvados

Equip d'AVisual amb material audiosivual | Cedida Equip d'AVisual amb material audiosivual | Cedida

Fa uns anys el lloguer de material audiovisual era un procés farragós: la productora havia d'enviar un llistat amb el material que necessitava, el proveïdor enviava un pressupost, s'aprovava, es pagava i es procedia a fer l'enviament o recollida del material. Patricia Lallo, en aquell moment estudiant de periodisme, i Marius Georgescu, van creure que podien crear un model més fàcil, com si es tractés d'una comanda per Just Eat. I per això van crear AVisual, un portal des d'on lloguen material audiovisual d'una manera fàcil i àgil a productores ubicades a la província de Barcelona i, des de fa tres anys, també a Madrid. 

"Enviem i recollim el material a domicili, a oficines o a platós de televisió", explica Lallo, qui reconeix que avui dia tenen competència que dóna un servei semblant, però que a l'inici de la seva trajectòria, fa exactament 10 anys, la seva proposta va ser disruptiva. L'empresa, que compta amb 30 treballadors a l'actualitat, està a punt d'inaugurar una nova seu a Madrid, on ja compta amb oficines des de fa tres anys. A Madrid estrenaran, de fet, una nau industrial, on ajuntaran dues de les seves línies de negoci: les oficines des d'on gestionen el lloguer i venda de material audiovisual i el plató de televisió, que lloguen per hores. A Barcelona tenen les oficines i el plató a ubicacions diferents. 

El plató de Barcelona funciona des de fa un any. El van crear "per acabar de completar el servei que donem els nostres clients. De fet, també oferim tècnics en cas que la productora necessiti personal", explica Lallo. Van començar fent una o dues comandes al mes, i ara en fan 1.500 mensuals, per a tot tipus de clients: tant petites productores com grans.

Entre els seus més de 15.000 clients, hi ha sèries destacades com Salvados i Lo de Évole (laSexta), Crims (TV3) i La Vida con Samantha (Cuatro); i també petites productores. "Tant uns com altres, solen tenir material propi, però eventualment en necessiten més, ja sigui perquè han d'utilitzar-ne diversos equips a la vegada o perquè necessiten un material concret per gravar quelcom molt específi"c. 

L'empresa va ser una de les 10 startups escollides per Barcelona Activa per assistir-hi conjuntament a l'ISE 2022 i representar el sector audiovisual emprenedor de Barcelona. AVisual, que s'ha finançat en aquests 10 anys amb fons propis, té previst en un futur fer el salt a Europa, però de moment vol acabar de consolidar la seva proposta en el mercat madrileny.  No tenen previst obrir rondes d'inversió.

El sector ha viscut canvis tecnològics constants en els últims anys, com amb les llums LED, fet que els obliga a "estudiar el catàleg i renovar-se contínuament", explica Lallo.

 

Avui et destaquem
El més llegit