Barbie celebra 60 anys

Mattel aposta per l'empoderament de les dones i ha llençat col·leccions de nines amb diferents arquetips físics

Barbie se sent més jove que mai ara que celebra 60 anys Barbie se sent més jove que mai ara que celebra 60 anys

L'empresa Mattel celebra el 60 aniversari de Barbie, la nina amb més èxit a tot el món que va néixer, segons un comunicat de la companyia, "per inspirar les nenes a arribar a tot el seu potencial". Tot i que amb algunes intermitències pel que fa a la repercussió positiva en vers el món de les dones, la voluntat d'empoderament de les noies que ha perseguit l'empresa des dels seus inicis s'evidencia amb la forma com Ruth Handler va presentar la joguina a Nova York l'any 1959. Handler estava farta de veure com el seu fill jugava a ser pilot, cowboy o astronauta, mentre que la seva filla només podia jugar amb ninos de nadons. Actualment, Mattel compta amb una plantilla d'aproximadament 32.000 membres, opera en uns 40 països i territoris i comercialitza els seus productes a 1.510 països diferents

Més info: La Barbie es reivindica

Així, qui va ser presidenta de l'empresa Mattel va dissenyar una nina de 29,21 centímetres, com s'assenyala al comunicat, "versàtil i innovadora". "Barbie sempre ha representat el la capacitat d'elecció de les dones", va sentenciar Handler abans de morir l'any 2002. Per això, la nova joguina oferia tot un univers d'opcions, tants com professions i complements té la Barbie. Si bé és cert que l'empresa ha estat criticada sovint per comercialitzar una nina amb uns trets físics perfectes que podien induir les noies a envejar els cossos esculturals i a no acceptar-se a si mateixes, també ho és que Mattel ha anat fent passes per tal de modernitzar la seva línia de pensament pel que fa a les característiques físiques de les dones.

Els dos canvis més importants que s'han dut a terme en aquests 70 anys i que, segons el comunicat, "han convertit la Barbie en un referent d'inspiració i empoderament de les nenes, apostant per la diversitat, trencant amb els estereotips de gènere i els cànons establerts", van tenir lloc els anys 1969, el 2015 i el 2017. El 1969, va néixer Chirstie, una de les primeres nines amb el color de pell negre, per tal de fer suport a la igualtat de drets. Més tard, el 2015 i el 2017, l'empresa Mattel va demostrar el seu compromís amb totes les realitats diverses amb el llançament de nines amb arquetips de cossos diferents.

Lisa Micknight, directora general de la marca Barbie: "les nenes han de somiar i viure en un món on no existeixin límits per a elles"

"Les nenes han de saber que no hi ha un món, treball o somni que les dones no puguin conquerir. Des de Mattel, estem iniciant un fort moviment per tancar el Dream Gap i que Barbie segueixi empoderant nenes". Així parla Lisa Mcknight, directora general de la marca Barbie. Mcknight insiteix que "les nenes han de somiar i viure en un món on no existeixin límits per a elles". Després de 60 anys, Barbie ha tingut 200 professions diferents, ha estat sis cops candidata a la presidència i ha viatjat a la lluna abans que Neil Armstrong. Aquestes dades parlen de la inclusió de les dones en totes les feines que eren considerades "d'homes" - i en els llocs de poder - i marquen el camí de l'actual rumb de la marca.

Dream Gap i Sheroes per contribuir a l'empoderament

Les passes més decidides que està fent la marca per empoderar les nenes a través de les seves nines són les campanyes Dream Gap i Sheroes. La primera és una iniciativa que té com a objectiu canviar els hàbits dels pares respecte de les seves filles per tal que siguin lliures de poder seguir el seu camí sense ser estigmatitzats per la resta de la societat. Dream Gap compta, fins i tot, amb una microsite per donar informació i consells. La segona, es tracta del llançament de models de Barbies que representen figures destacables dones de diferents camps com l'art, el periodisme, l'esport o la ciència. El programa va començar el 2015, però el 2019 tindrà la seva continuació.

La implicació de l'empresa en aquest àmbit no acaba aquí. El passat mes de febrer, Barbie va encetar un any intens pel que fa a projectes inspiradors dedicats a les nenes. Yo puedo ser és la nova iniciativa que, duta a terme juntament amb la pilot Laia Sanz, se centrarà a donar a conèixer el paper fonamental de moltes dones que han fet història en àmbits com la política, la cultura, la ciència o l'esport. L'acollida que van tenir els actes va ser tan positiva, que la companyia ja prepara una segona fase.

Edició especial: Barbie 60 aniversario

La marca ha llençat col·leccions especials per inspirar les nenes a poder ser allò que desitgin, amb motiu del seu 60 aniversari. Astronautes, princeses, presidentes, veterinàries i un llarg etcètera conformen la col·lecció Barbie Profesiones, del 60 Aniversari. L'objectiu principal és continuar teballant perquè les nenes no trobin cap sostre de vidre en la seva futura vida professional. En el comunicat, la marca valora que "aquestes professions ja van formar part de les col·leccions que es llençaven en els inicis", però lamenta que "les dones encara no hi estan suficientment representades".

Més informació
La Barbie també vol un Audi
Barbie i Monopoly estudien fusionar-se
Dones, Homes i Poder
Avui et destaquem
El més llegit