Base, la central de compres de l'esport

El grup empresarial, que gestiona vora 300 botigues i factura 65 milions d'euros, aposta pel look 'casual' i per la projecció internacional

Una de les botigues de Base a Mogán, les Canàries | Facebook Base Una de les botigues de Base a Mogán, les Canàries | Facebook Base

"L'esport es fa en equip" no és només el nou lema de Base Detall Sport, sinó que és la filosofia que impregna tota la seva estratègia pels pròxims anys. Aquesta central de compres catalana, la més important de tot l'Estat, vol empoderar els seus 99 associats perquè puguin oferir un servei diferenciat i de qualitat als clients que passin per les seves 283 botigues, un total de 274 d'elles gestionades per Base. Per aconseguir-ho, la distribuïdora de material esportiu ofereix formació continuada als seus associats, a qui també fa arribar informació sobre les últimes tendències del sector de la venda al detall, el retail. "Potser no serem qui més vengui, però serem qui més valor aporti als associats i les marques. Posem la qualitat per sobre la quantitat", subratlla el director general de Base, Àlex Cucurull.

Aquesta manera de pensar no és cosa d'ara, sinó que la voluntat d'oferir un servei "de cinc estrelles" ve de lluny. Quan més s'ha notat, però, ha sigut els darrers anys, un cop superats els ajustos que es van veure obligats a fer l'any 2014. Van haver d'aplicar mesures correctores i es van haver de posar les piles en l'àmbit de l'ecommerce, ja que el 2015 encara no venien online. Després de remar molt, explica Cucurull, els resultats són evidents: ara tenen dues botigues en línia i el volum de negoci que generen a través d'elles no para de créixer. L'any 2017 el grup, que en la seva seu central dóna feina a 27 treballadors, ha facturat 65,5 milions d'euros.

Cucurull: "Potser no serem qui més vengui, però serem qui més valor aporti als associats i les marques" 

En tot aquest procés, el director general té molt clar quin ha estat el principal repte: gestionar les frustracions de l'equip que treballa a la central. "Vèiem que es podien fer moltes coses i les volíem fer molt ràpidament, però a vegades les coses porten el seu temps", detalla. Un dels canvis que s'han dut a terme ha sigut, en línia amb la resta del sector, traslladar el focus d'atenció del producte a l'experiència. En aquest sentit, Base va renovar la seva imatge i la de les seves botigues per millorar la percepció que s'emporta el client. Per exemple, a molts dels establiments s'han instal·lat pantalles amb accés a internet a través de les quals es poden encarregar productes que no estan disponibles in situ que després es poden recollir físicament o s'envien directament a casa.

Un altre salt endavant per a Base, que va néixer el 1985, ha sigut la seva recent aliança amb Sport 2000. L'adscripció a aquest operador internacional, que distribueix els seus productes a través de les botigues de Base, dóna a la central catalana projecció internacional. A més, també els beneficia a l'hora de negociar amb grans marques.

Bona acollida de 'Wanna Sneakers'

L'any passat, Base va apostar pel 'casual' amb 'Wanna Sneakers', una botiga centrada en l'oferta que les marques de roba fan pel dia a dia. En un principi, van marcar-se com a objectiu obrir 12 botigues en dos anys. Però només el 2017 ja n'han obert 9. A la vista de l'èxit, Cucurull admet que confien a deixar enrere aviat la xifra que es va fixar en un primer moment, però tampoc s'atreveix a fer una predicció ferma, encara que no posa mala cara quan se li pregunta si el 2019 s'arribarà a la vintena. Encara que no vol concretar quin pes té sobre la facturació total de la companyia, sí que apunta que el volum de vendes no para de créixer.

Convenció a Cornellà

Més del 80% dels associats de Base han participat aquest gener a la convenció que la central de compres ha celebrat a la Fira de Cornellà de Llobregat, on els associats han pogut veure les últimes novetats de marques com Nike, Adidas i Puma, entre altres.

La convenció de la firma s'ha celebrat aquest gener a Cornellà | Cedida
La convenció de la firma s'ha celebrat aquest gener a Cornellà | Cedida 

 

A més, han pogut parlar entre ells, intercanviar opinions i veure algunes de les eines tecnològiques que poden incorporar a les seves botigues. Per exemple, la gran novetat d'aquest any és un mirall interactiu des del qual es pot revisar tot el que hi ha disponible a la botiga, demanar productes perquè te'ls portin directament a l'emprovador i, fins i tot, pagar la compra.

 

Més informació
Els reptes digitals del 'retail' català
‘Retail’ vs ‘ecommerce’: qui espanta a qui?
Beabloo, l'escàner del client del 'retail'
Avui et destaquem
El més llegit