• Empresa
  • Els Bebés Llorones: de Terrassa a revolucionar Netflix

Els Bebés Llorones: de Terrassa a revolucionar Netflix

L'empresa egarenca té al seu poder la joguina més venuda i el seu contingut audiovisual ha arribat a més 190 països

Albert Ventura, CEO d'IMC Toys, impulsors de Bebés Llorones | Cedida
Albert Ventura, CEO d'IMC Toys, impulsors de Bebés Llorones | Cedida
Gemma Fontseca, cap de redacció de VIA Empresa | VIA Empresa
Cap de redacció
Terrassa
13 de Juny de 2022
Act. 13 de Juny de 2022

Els Bebés Llorones és la joguina més venuda de l'Estat espanyol i Itàlia amb més de 105.000 unitats i una facturació de 3,7 milions d'euros anuals. Pels que no ho sàpiguen, es tracta de l'entreteniment per excel·lència dels més menuts de dos i cinc anys i és made in Catalonia. Les nines interactives porten pijames d'animals, tenen una personalitat única i, tal com el seu nom indica, quan li treus el xumet, ploren llàgrimes de veritat. És la marca més coneguda de l'empresa de joguines de Terrassa IMC Toys i, des del 18 d'abril de 2022, els subscriptors de Netflix poden veure els episodis de la sèrie Bebés Llorones Lágrimas Mágicas en 24 idiomes i en més de 190 països on opera la plataforma de streaming. Benvinguts a la revolució de les joguines.

 

Els orígens: de distribuïdors a creadors

Qui hi ha al darrere d'IMC Toys? Albert Ventura, CEO de la companyia, explica a VIA Empresa que l'empresa catalana va néixer el 1981 i tan sols eren uns distribuïdors de joguines a l'Estat espanyol, com per exemple de cotxes de radiocontrol, però el model de negoci es va anar esgotant de mica en mica. A principis del segle XXI Ventura va agafar les regnes de la companyia (abans era el responsable financer) i va transformar l'empresa amb un nou projecte. Pista: es van posar les piles i l'única semblança amb el període anterior va ser que continuaven al mateix sector.

IMC Toys va transformar el seu model de negoci el 2001 i actualment facturen 150 milions d’euros

Van començar a dissenyar noves joguines des de la ciutat del Vallès i van fabricar a la Xina, que en aquells moments era el lloc "més competitiu del món". Posteriorment, van crear una oficina a Hong Kong i des d'allà es van internacionalitzar a altres territoris. "Vam començar a guanyar clients i vam veure que havíem d'aterrar als països del G5, com ara França, el Regne Unit, Itàlia i Alemanya a través de filials pròpies. I la cirera del pastís va ser l'entrada als Estats Units, que hi vam aterrar el 2018", detalla Ventura. I els resultats van ser notoris. "Dels vuit milions d'euros facturats a inicis de segle, als 150 milions de facturació del 2021 i la previsió enguany d'assolir la xifra de 180", continua l'empresari. I, sense oblidar, els prop de 400 treballadors que tenen en nòmina.

 

L'evolució de les joguines

"Al principi de tot treballàvem molt amb Disney, Marvel o Star Wars i amb productes llicenciats, però el model  s’ha anat esgotant. Els més petits no s'esperen a les sis de la tarda per veure Spiderman, ho volen veure a Youtube o altres plataformes en altres horaris i quan els vingui de gust. Era el moment de desenvolupar productes sense llicència i no vinculats a cap pel·lícula", apunta Ventura. I el 2015 van començar a crear la línia de Bebés Llorones, que va triomfar a l’instant. El 2018 van apostar per transformar-ho en contingut audiovisual i van penjar la primera temporada a Youtube. Només fa falta cercar el nom a la plataforma per veure xifres impressionants. Més de 8,4 milions de visualitzacions a l'episodi "Bebés Tutti Frutti - Bebés Llorones", per exemple.

Després de Bebés Llorones han creat les BFF Best Friends Forever que se centra en l’adolescència, l’autoestima i les emocions

La primera temporada va ser un èxit i va impulsar que la joguina es vengués arreu del món. Ara ja han llançat la cinquena temporada i ja estan produint la sisena, ja que es necessita un any de producció i preparació. Arran d'aquest èxit a Youtube, va venir la compra dels drets d'emissió per part de Netflix, malgrat que també s'emet per Disney Channel a altres canals. "El contingut audiovisual és un negoci complementari a les joguines i ho retroalimenta", continua Ventura.

Les oficines d'IMC Toys a Terrassa | Cedida
Les oficines d'IMC Toys a Terrassa | Cedida

 

I, com tota empresa, no es pot deixar d'innovar en cap moment. "Fa poc hem llançat al mercat i a Youtube les BFFBest Friends Forever pels infants més grans. És una evolució natural”, continua el CEO. La nova sèrie d'animació se centra en aquells impulsors clau per a preadolescents i adolescents, com ara les amistats, la comèdia, l'autoestima i les emocions.

Un futur de resiliència

Tal com apunta l’emprenedor a VIA Empresa "res és fàcil avui en dia. L'any passat, com la majoria d'empreses, vam patir la crisi de les matèries primeres i de retards en els transports. Sí que últimament ha millorat, malgrat que no està resolt del tot. Encara queden corbes pel camí, entre ells la inflació". "El creixement més fort que tenim és als Estats Units i, com a curiositat, el mercat d'allà és 30 vegades més que l'espanyol. Tenim un recorregut enorme" continua Ventura.

Per al líder català el més fantàstic de treballar en una empresa de joguines és que cada dia aprèn molt. “Fa més de 40 anys que estic al sector i, sobretot els últims 20 anys que he assumit la màxima responsabilitat, formo part d’un repte apassionant". La clau de l’èxit: "T'has d'adaptar a la transformació del món i aprendre a equivocar-te, a caure, a aixecar-te i a continuar avançant". Així ho fan els Bebés Llorones, de Terrassa al món.