
Seat ha patit una caiguda del benefici operatiu d'un 90,6% fins al juny en comparació amb el mateix període de l’any passat, assolint els 38 milions d’euros, per l'efecte dels aranzels europeus. Precisament el primer semestre del 2024 la companyia va obtenir un benefici rècord de 406 milions d’euros (+9,4%), va incrementar els ingressos i la marca Cupra va fixar un màxim de vendes (125.700 unitats, un 17,2% més). En canvi, en aquesta primera meitat de 2025, les vendes han caigut un 6,4%, amb 322.000 vehicles, una xifra que també contempla la fabricació de l’Audi A1, que es fa a la factoria de Martorell. Pel que fa als ingressos, també han retrocedit un 2%, passant de 7.752 milions d’euros a 7.598 milions.
En el document dels resultats del grup Volkswagen (propietària de Seat), la firma automobilística atribueix aquestes xifres a l’impacte dels tributs aranzelaris de Brussel·les al Cupra Tavascan, fabricat a la Xina, i a l’augment dels costos de materials, entre altres factors.
El grup Volkswagen ha tancat el primer semestre amb un benefici net de 4.477 milions d’euros, un 38,5% menys que fa un any
Per la seva part, el grup Volkswagen ha tancat el primer semestre amb un benefici net de 4.477 milions d’euros, un 38,5% menys que fa un any. La xifra de vendes pràcticament s'ha mantingut, amb una lleu baixada del 0,3%, fins a 158,4 milions.